Програм се примењује од 01.10.2005..
Оспособљавање студената за учешће у изради пројеката из области заштите животне средине. Циљ предмета је упознавање студената са специфичностима заштите животне средине, које су неопходене за разумевање и израду пројеката овакве врсте. Применом претходно стечених знања, тумачењем законске регулативе и знања из овог предмета студент треба да буде у могућности да учествује у изради еколошких пројеката.
Стечена знања треба да омогуће студенту разумевање карактера еколошких пројеката и дају могућност учествовања у изради пројеката из области заштите животне средине. Савладавањем градива студенти треба да путпуности да разумеју карактер пројеката: Процена утицаја на животну седину, Процена ризика од хемијског удеса на животну средину, Енвиронмент дуе деллигенце, Катастар загађивача, а уз помоћ додатних знања и да буду оспособљени да учествују и у изради оваквих пројеката.
Теоријска настава: Катастар загађивача, Локални еколошки акциони програм, Карактеризација и историја еколоских пројеката, ИСО 14000, Процена утицаја на животну средину, Стартешка процена утицаја на животну средину, Енвиронмент дуе дилигенце, Процена ризика од хемијског удеса, Процена ризика по здравље људи.Практична настава: На вежбама се обрађују одговарајући примери са теоријске наставе. Студенти учествују у израду пројеката на бројним примерима. На рачунарским вежбама студенти се обучавају за рад на софтwаре-ским алатима за различите врстама прорачуна и симулације, неопходним за израду пројеката.
Предавања, аудиторне вежбе, рачунарске вежбе и консултације. Писмени део испита се може полагати кроз форму два колоквијума и то колоквијум I: Катастар загађивача и његов значај за израду свих осталих еколоких пројеката, Локални еколошки акциони план, и његова примена, Процена утицаја на животну средину, у ЕУ оквирима и у складу са позитивним српским прописима из ове области, Стратешка процена утицаја. II колоквијум: Енвиронмент дуе дилигенце, Процени ризика од хемијског удеса, Процена ризика по здравље људи. Студенти који не положе један од колоквијума полажу писмени испит у целости.Испит – Оба колоквијума су писмени. Финални део испита је усмени. На испиту су положени колоквијуми или цео писмени испит елиминаторни. Оцена испита се формира на основу успеха из колоквијума, семинарског рада (рада и одбране) односно писменог и усменог дела.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Mihajlov,A., Vujić, G., | Procena opasnosti od hemijskog udesa | 2005 | Skripta, interno izdanje FTN | Српски језик |
Ed. David H.F; Liu & Bela G. Liptak | Environmental Engineer’s Handbook | 1999 | Boca Raton: CRC Press LLC | Енглески |
Горан Вујић, ет алл. | Priručnik za izradu procene stanja životne sredine pri investicionim operacijama (EDD, Pro. Ut. P.R.) P | 2002 | FTN Novi Sad | Српски језик |
UNESKO | Metodologicac guideelines for the integrated Environmental evaluation of water resources development | 1987 | Paris | Енглески |
Богдановић, С., Нојковић, С., Весић, А. | Водич кроз поступак процене утицаја на зивотну средину | 2005 | Министарство науке и заштите животне средине Републике Србије | Српски језик |
Петер Wатхерн | ЕНВИРОНМЕНТАЛ ИМПАЦТ АССЕССМЕНТ, Тхеорy анд працтице | 2004 | Таyлор & Францис | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 60.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 10.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |