Предмет: Поузданост техничких система и одржавање
(17 -
II1016) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 19.10.2012.. Циљ првог дела предмета је обучавање студената у поступцима одређивања поузданости и у коришћењу добијених података о поузданости елемената / система. Циљ другог дела предмета је да научи студенте основама одржавања (концепције, технологије, дијагностика...), како би били спремни за похађање предмета који детаљније проучавају сваки од ових елемената Након положеног испита, студенти ће бити оспособљени за израчунавање поузданости елемента на основу прикупљених података, израчунавање поузданости система на основу дефинисане / одређене поузданости елемената система и дефинисане блок шеме са аспекта поузданости за посматрани систем. Такође, студенти ће стећи општа знања о конструисању и употреби стабла отказа и о пројектовању елемената на основу поузданости. Поред наведеног, студенти ће бити оспособљени за учествовање у поступцима дефинисања интервенција одржавања, израде планова одржавања, дефинисања одговарајуће технологије обнављања резервног дела, дефинисања трошкова одржавања и основне оцене успешности одржавања. Структура за Поузданост: Математичке основе поузданости, Поузданост елемената, Поузданост система, Алокација поузданости, Пројектовање на бази поузданости, Анализа стабла отказа. Структура за Одржавање: Историја одржавања, Концепције одржавања, Политике одржавања, Положај и организација одржавања, ИИС прилаз пројектовању и управљању одржавањем, Технологије одржавања, Техничка дијагностика, Модели одржавања, Трошкови одржавања, Успешност одржавања. Настава се састоји из два дела. Први део обухвата теоријске основе, док други део обухвата аудиторне и рачунске вежбе, где студенти примењују одговарајући математички апарат са циљем одређивања поузданости посматраног елемента / система и, у другом делу испита, одређивања оптималног периода превентивних интервенција одржавања. И током наставе и током вежбања се користе лаптоп и бим пројектор, због потребе сликовитијег и прецизнијег приказивања кључних елемената наставних јединица. Где је то могуће, користе се и припремљени подаци и дијаграми, уз коришћење симулације промена одређених параметара теоријских расподела и графичког приказа тих промена. И предавања и вежбе су пропраћене са великим бројем примера из праксе.
|