Fakultet tehničkih nauka ovogodišnji dobitnik priznanja BIZNIS PARTNER 2005


23.06.2005. - 00:00
Fakultet tehničkih nauka je ove godine dobio prestižno priznanje “BIZNIS PARTNER”!
Nagrade su dodeljene u Interkontinetalu u Beogradu. Vredno smo radili i borili se za ovu nagradu i zato smo toliko ponosni.

Značaj ove nagrade za našu privredu i poslovanje opisan je u uvodnom govoru predsednika žirija.

Uslovi savremenog poslovanja, definisani tehnološkim razvojem i globalizacijom svetske privrede, zahtevaju novi odnos prema poslovanju i upravljanju poslovnim subjektima. Uspešnost poslovanja u savremenoj privredi odredjena je sposobnošću poslovnog subjekta da odgovori na zahteve koje tržište postavlja.

Ukoliko poslovanje nije opredeljeno permanentnim praćenjem zahteva tržišta i iznalaženjem odgovora koji zadovoljavaju probirljive zahteve konzumenata proizvoda i/ili usluga ne može se postići rast i razvoj poslovnog subjekta i to prevashodno zbog sledećih činjenica: tržište postavlja sve oštrije zahteve, resursi su ograničeni, konkurentska prednost se teško stiče i lako gubi, tehnološke promene su brze, potrošač i celokupno društvo jesu merilo kvaliteta poslovanja poslovnog subjekta.

Postati svetski lider u odredjenoj oblasti podrazumeva visok stepen koordinacije i saradnje svih poslovnih funkcija, koja se ogleda kroz: ostvarivanje svetske klase kvaliteta proizvoda i/ili usluga; razvijanje i ponudu tržištu proizvodnog programa koji se zasniva na rezultatima sopstvenog razvoja; postizanje visokog stepena fleksibilnosti razvojnog i proizvodnog potencijala poslovnog subjekta.

Razvoj nauke i tehnologije, primena tehnologija visokog nivoa i permanentni istraživačko-razvojni rad doveli su do zahteva za neprestanim razvojem kvaliteta poslovanja, a krajnji cilj je ostvarivanje poslovne izvrsnosti. U tom smislu novo vreme zahteva i nove teorijske odgovore na pitanja opstanka, rasta, razvoja i upravljanja poslovnim subjektima.

Intenziviranje konkurentske borbe na medjunarodnom tržištu, pogotovo na nivou tehnoloških inovacija, rezultovalo je sve značajnijim opredeljenjem medjunarodno orijentisanih poslovnih subjekata da izvore svoga rasta potraže u permanentnom zadovoljavanju zahteva potrošača.

Domaći poslovni subjekti već duži period imaju problema sa konkurentskom sposobnošću svojih proizvoda i/ili usluga na medjunarodnom tržištu. Istraživanja koja su sprovedena početkom devedesetih godina dvadesetog veka ukazivala su na činjenicu da je postojala disproporcija izmedju kvaliteta proizvoda i renomea po osnovu pozicioniranosti marke, ali i po osnovu imidža zemlje. Razlozi su odsustvo planskog delovanja domaćih poslovnih subjekata u odnosu na medjunarodno okruženje, kao i neadekvatni marketing napori i kredibilitet zemlje porekla. Sve su to faktori od izuzetnog značaja za uspostavljanje, održavanje i razvijanje konkurentske prednosti poslovnih subjekata na medjunarodnom tržištu.

Situacija ni danas nije mnogo bolja. Medjunarodna konkurencija sa globalnog tržišta polako osvaja deo po deo domaćeg tržišta, dok najveći deo domaćih poslovnih subjekata nemo posmatra razvoj dogadjaja, nespreman za tržišnu utakmicu.

Jedna od mogućih varijanti unapredjenja poslovanja poslovnih subjekata jeste proces implementacije inostranih iskustava i unapredjivanja znanja u funkciji unapredjivanja kvaliteta poslovanja i postizanja konkurentske sposobnosti.

Neophodno je da domaći privrednici steknu znanja koja su svrsishodna i delotvorna i predstavljaju sredstvo za praktično funkcionisanje organizacije. Posebna pažnja mora se posvetiti implementiranju novih pristupa u upravljanju poslovnim subjektom, kako u koncepcijskom, tako i u organizacionom smislu. Ovde se posebno misli na šire prihvatanje novog modela marketinga, koncepta upravljanja kvalitetom, reinženjeringa i benčmarketinga.

Promene koje se dešavaju u svetu biznisa u ovom trenutku mogu se po svojim karakteristikama svrstati u novu revoluciju. Osnovna karakteristika promena koje su počele da se odvijaju odnosi se na izjednačavanje subjekata i objekata promene-čovek. Mesto i uloga čoveka u procesu rada, njegova znanja, veštine, sposobnosti, emocije i motivacija, načini donošenja odluka, kreativnost i mogućnost imaginacije predstavljaju kapital čija procena vrednosti nije u potpunosti moguća.

Zajednički imenitelj u savremenom razvoju tehnologije i individue je potraga za lepotom, reativnošću, individualnošću, a ne samo za funkcionalnim, trajnim i pouzdanim.

Centralna ideja projekta “Biznis partner” je afirmacija firmi i pojedinaca LIDERA koji promene shvataju kao nove mogućnosti i kao stalnu vrednost koja je neophodna za razvoj. Spremnost da se iznova definišu sprovedeni ciljevi i da se stvaraju nove vizije podrazumeva otvorenost, maštovitost, intuiciju i, pre svega hrabrost.

Jedanaesti put su predstavljene javnosti kompanije i njihovi menadžeri koji su u pravom smislu te reči LIDERI u području u kojem deluju.

I ove godine priznanje “Best partner” rezervisano je za stranu kompaniju koja je prisutna na našem tržištu i koja svojom delatnošću daje poseban doprinos ukupnom razvoju naše privrede i društva u celini.

Priznanje “Media Partner” odredjeno je za najbolje medijske kuće koje najuspešnije prate kretanja u području i privrede i društvenih delatnosti.

Sama činjenica da je ideja “Biznis partner” u poslednjih 11 godina opstala i razvila se daje nam pravo da očekujemo da će se i u narednom periodu još snažnije podsticati biznis, preduzetništvo i menadžment.
 

Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.
Nije moguće prikazati sliku.