Retrospektivna izložba studentskih radova na predmetu “URBANA/RURALNA ANALIZA I MORFOLOGIJA 1997-2010“ u organizaciji Fakulteta tehničkih nauka i
Departmana za Arhitekturu i urbanizam, biće svečano otvorena u sredu, 22.09.2010.godine u 19 časova u Muzeju Savremene umetnosti Vojvodine, Dunavska 37, Novi Sad. Izložba će biti otvorena do 05.09.2010. godine.
Autori o izložbi:
„Ova izložba je proistekla iz dugogodišnjeg rada sa studentima na predmetu Urbana/ruralna analiza i morfologija na drugoj godini osnovnih studija na Departmanu za arhitekturu i urbanizam na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu. Izloženi su grafički radovi, makete i katalozi parcela, koje su studenti radili od osnivanja predmeta
Na ovom predmetu bio je angažovan veliki broj predavača, asistenata, saradnika i demonstratora. Njihova ljubav prema radu, spremnost da pomažu i prenose svoje znanje, doprinela je da se studenti kvaliteno pripreme za urbanističko projektovanje u narednim godinama studija. Istraživani su različiti prostori Novog Sada i Podgrađa, a analizirani su i elementi jednog seoskog naselja, Bačkog Gradišta. Osim analiza i valorizacija ulica, trgova, blokova i područja naselja, studenti su se bavili i urbanističkim projektovanjem i rekonstrukcijom.
Tokom jednogodišnjeg rada studenti prolaze kroz različite faze rada, od tačno utvrđenih i potpuno definisanih zadataka, do onih mnogo slobodnijih i kreativnijih, od jednostavnijih zadataka do kompleksnijih, kao i od manjih prostornih celina do većih i složenijih. Osnovni cilj ovog predmeta je da se studenti upoznaju sa elementima urbanizma, kao i da savladaju osnovne veštine analize, valorizacije i transformacije urbanog i ruralnog prostora. Osim toga veoma je bitno da studenti shvate značaj istraživanja postojećeg stanja, kao i da uvide sveopštu međuuslovljenost elemenata strukture naselja i načina funkcionisanja, kao i da sagledaju svoju veliku odgovornost pri transformacijama ili projektovanju novog prostora.
Rad sa studentima je jedna od najleših profesija, koja može potpuno da vas ispuni. Proces obostranog davanja i primanja, ukoliko je komunikacija između učesnika u pedagoškom radu kvalitetna, dovodi do izuzetnih rezultata. Nadamo se da se ti efekti rada mogu delimično sagledati i kroz ovu izložbu.”
Ljiljana Vukajlov i
Marija Dorić