Program se primenjuje od 05.12.2018..
Cilj predmeta je objedinjavanje teorijskih znanja stečenih iz različitih oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) i obrade informacija i signala, kao i njihova praktična primena u laboratorijama Katedre za telekomunikacije i obradu signala (KTIOS). Studenti kroz realizaciju projektnih zadataka ovladavaju veštinama timskog rada na realizaciji postavljenih zadataka. Na ovom predmetu, studenti se kroz konsultacije sa nastavnicima i saradnju sa paratnerima iz privrede upoznaju sa razlozima i značajem primene IKT i naprednih metoda obrade informacija i signala u poslovanju preduzeća, kao i sa značajem prikupljanja podataka raznovrsnim senzorima radi analize multimodalnih predstava fenomena u društvu, bioinformatici, robotici, medicini, umetnosti.
Studenti su osposobljeni da timskim radom i kroz saradnju sa partnerima iz privrede rešavaju složene probleme definisane projektnim zadacima. Usvojena znanja i stečene veštine koriste da izvrše analizu postavljenih zadataka i prepoznaju mogućnost da se aktivnom primenom naprednih IKT i savremenih metoda obrade informacija i signala unaprede poslovanje preduzeća, rad uređaja i sistema u različitim oblastima privrede i društvenog života.
Primene informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) i obrade informacija i signala u: •Industriji 4.0 (sajber fizički sistem, digitalna i virtuelna fabrika); •Poslovanju preduzeća (informacione tehnologije i sistemi, poslovne softverske aplikacije); •Pametnom saobraćaju (inteligentni transportni sistemi, razvoj traffic cloud-a i pametnih parkinga); •Obrazovanju (video konferencije, blogovi, zajednički radni prostori, adaptivne trajektorije obrazovanja); •Poljoprivredi (upravljanje poljoprivrednim dobrima i mašinama, IKT u stočarskoj proizvodnji); •Energetici (distribucija energije kroz pametne mreže (Smart Grid)); •Medicini (virtuelne ordinacije, interfejs mozak-kompjuter, hirurški sistemi i dr.). Primena tehnika mašinskog učenja i obrade višedimenzionalnih i multimodalnih signala radi: •Daljinskog osmatranja hiper spektralnim senzorima sa ciljem klasifikacije i analize scene; •Stvaranja pametnog okruženja, proširene stvarnosti i virtuelne realnosti; •Interpretacije digitalnih zapisa dobijenih multimodalnim skeniranjem (digitalna fotografija, infracrveni i multi-spektralni senzori, radiografija i rendgenska fluorescencija) radi restauracije i konzervacije umetničkih dela; •Obrade prirodnog jezika (NLP) u dijaloškim sistemima različite namene (govorni portali, personalni asistenti, pametne kuće i dr.); •Unakrsne pretrage multimedijalnih arhiva medijskih servisa; •Forenzičke identifikacije govornika pomoću savremenih tehnika obrade audio signala; •Primene IKT i obrade signala kao pomagala za osobe sa invaliditetom.
Predavanja, vežbe i konsultacije uz samostalni istraživački rad. Primene IKT i obrade signala predstavljene su kroz analizu različitih trendova i pokazatelja, kao i projekte saradnje laboratorija KTIOS s partnerima iz privrede. Nakon formiranja timova sa 3-5 studenata sa srodnim temama master radova i definisanja njihovih projektnih zadataka, studenti će na laboratorijskim vežbama raditi na definisanju tehničkih rešenja i njihovoj implementaciji. Uz samostalni istraživački rad i konsultacije sa predmetnim nastavnicima, student će aktivno sarađivati i sa partnerima iz privrede. Na kraju kursa predviđena je timska prezentacija izrađenih tehničkih rešnja kroz koju će studenti razmenjivati iskustva i ocenjivati svoj rad, rad svoga tima i drugih timova.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Jill Dyche | The New IT: How Technology Leaders are Enabling Business Strategy in the Digital Age | 2015 | McGraw-Hill | Engleski |
Kathy Baxter, Catherine Courage, Kelly Caine | Understanding Your Users: A Practical Guide to User Research Methods (Interactive Technologies), 2nd Edition | 2015 | Elsevier | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 50.00 |
Prezentacija | da | da | 20.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 30.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |
| | Auditorne vežbe |
| | Laboratorijske vežbe |