Predmet: Metode i tehnike upravljanja projektima
(14 -
IZOO18) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 29.05.2014.. Upoznavanje studenata sa pojmom projekat, značajnim procesima za upravljanje projektima i sticanje znanja i veština potrebnih za pokretanja i upravljanje projektima unapređenja i primene savremenih tehnologija. Usvajanje znanja o postojećim standardima i metodologijama (PMI, IPMA…) i neophodnosti praktične primene znanja upravljanja projektima u svim poslovnim područjima.. Kroz predmet se prikazuje kako složeni IT projekti mogu biti efektivno isplanirani, realizovani i nadzirani. Koji alati i metode se koriste u pojedinim fazama razvoja i na koji način se sve to primenjuje u praksi. Nakon odslušanog predmeta studenti će biti osposobljeni za iniciranje projekata, samostalno rešavanje konkretnih zadataka, upoznati sa osnovnim procesima, kontrolama i savremenim metodama (agilno upravljanje projektima, /Scrum/, MSF…) koje se koriste u primeni novih tehnologija i obučeni za učestvovanje i vođenje projekata. Uvodna razmatranja o projektima. Standardi i metodologije upravljanja projektima (PMI, IPMA...). Upravljanje opsegom projekta. Upravljanje integracijom. Upravljanje vremenom. Upravljanje troškovima. Upravljanje kvalitetom projekta. Upravljanje resursima. Upravljanje komunikacijom na projektu. Upravljanje rizikom. Upravljanje nabavkom. Metodologije upravljanja projektima razvoja baziranog na IT. Funkcionalna dekompozicija sistema korišćenjem IDEF0 metodologije. Agilno upravljanje projektima. Scrum metodologija. PRINCE2 metodologija. MSF (Microsoft Solutions Framework) agilna metode projektovanja. Metod izvođenja nastave baziran je na multimedijalnim predavanjima i računarskim vežbama. Na predavanjima se objašnjavaju osnovni modeli i teorijski prilazi, a na konkretnim primerima pokazuje se primena stečenih znanja. Na računarskim vežbama se nastava obavlja u interaktivnoj formi kroz korišćenje alata za modelovanje. Metod izvođenja nastave podrazumeva da se najmanje četrdeset procenata vremena posveti aktivnom učešću studenata.
|