Програм се примењује од 01.10.2004..
Предмет је конципиран у оквиру савременог дискурса графичког дизајна, што подразумева да поред визуелног и практичног обликовања форме, истражује и њене могућности у оквиру контекста. С тога је, као крајњи циљ пројектовано, да након положеног испита из овог предмета студент буде способан да имплементира прикупљено знање из различитих дисциплина, те да уз коришћење адекватних симбола и садржаја, и смештањем истих у одговарајући контекст, обезбеди приступачну и ефикасну комуникацију према примаоцу тј. крајњем кориснику.
У програму едукације графичког дизајнера укључени су релевантни аспекти из различитих дисциплина, будући да елеменат контекстуалности у савременом схватању графичког дизајна, укључује аспекте дисциплина: семиотике, социологије, политике, понајвише примењене психологије. Уочавањем и развијањем веза између графичког дизајна и ширег контекста хуманистичких—друштвених наука, студенти имају прилику да искусе стваран потенцијал поља деловања и стечена знања надаље квалитетно искористе у струци, самосталном раду и даљем образовању.
Предмет ГРАФИЧКИ ДИЗАЈН садржи теоријски и практичан део. Предавања у оквиру теоријског дела предмета обухватају следеће тематске целине: • Графички дизајн појам и предмет/савремени дискурс • Графички дизајн као комуникација и процес • Пропаганда/Методе и технике пропаганде • Пропагандни плакат • Избор ефикасне пропагандне теме • Нагони и апели у оглашавању • Изражајна средства графичког дизајна • Историјат плаката • Регистри и нивои рекламних кодова/ вербални регистар поруке • Регистри и нивои рекламних кодова/ визуелни регистар поруке • Дизајн магазина и ревија • Историјат дизајна едиторијала/модернизам, постмодернизам, деконструктивизам У оквиру практичног дела предмета, кроз вежбе и графичке радове обухваћене су следеће тематске целине: • Дизајн пропагандног плаката • Дизајнревијалног огласа • Комерцијална фотографија • Фотографисање производа • Дизајн директних средстава економске пропаганде/ летак • Дизајн насловне стране магазина • Дизајн и прелом магазина и ревија
Предавања; рачунарске (Ц) вежбе. Консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Миодраг Недељковић | Маркетиншки приручник | 2001 | Д.О.О. "Дневник - Новине и часописи" | Српски језик |
Фрухт, М. Ракић М., Ракић И. | Графички дизајн креација за тржиште | 2004 | Завод за издавање уџбеника и наставних средстава, Београд | Српски језик |
Недељковић, С; Недељковић, М; | Графичко обликовање и писмо | 2006 | Завод за уџбенике и наставна средства, Београд | Српски језик |
Хембрее, Р. | Комплетан графички дизајн | 2008 | Дон вас Београд | Српски језик |
Messaris, P. | Visual Persuasion | 1997 | Sage Publications, Inc. | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Графички рад | да | да | 20.00 |
Графички рад | да | да | 20.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
Теоријски део испита | не | да | 30.00 |
Усмени део испита | не | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| Јуреша др Горан Редовни професор из поља уметности | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |