Program se primenjuje od 01.11.2012..
Cilj predmeta jeste upoznavanje sa osnovnim principima razvoja kompjuterskih igara. Studenti se upoznaju sa produkcionim ciklusom kompjuterske igre od istraživanja tržišta do testiranja igre. Kroz teorijski deo, studentima će biti predstavljen istorijat i faktori evolucije industrije kompjuterskih igara, anticipirani trendovi u industriji kompjuterskih igara, klasifikacija kompjuterskih igara, aktuelne tehnologije i softverski alati za izradu komponenti 2D i 3D igara.
Studenti će ovladati principima razvoja kompjuterskih igara i steći kompetencije za samostalnu izradu funkcionalnog prototipa 2D igre sa jednostavnom mehanikom. Studenti na praktičnim vežbama kreiraju igru od početne ideje do testiranja igre- pripremaju 2D grafiku, kreiraju projekat, postavljaju okruženje, karaktere, definišu animacije, podešavaju fiziku igre i programiraju mehaniku igre. Nakon savladanih vežbi, studenti samostalno izrađuju 2D igru kao predmetni projekat.
Industrija kompjuterskih igara - istorijat, aktuelno stanje i anticipirani trendovi. Ispitivanje tržišta i strategije monetizacije igre (pretplata, download, reklame, freemium, paymium modeli). Žanrovi kompjuterskih igara. Analiza video-igara. Dizajn video-igara. Faze razvoja igare (preprodukcija, produkcija, održavanje i unapređenje). Testiranje igre (alfa, beta i master verzija igre). Izrada ključnih dokumenata projekta razvoja igre (GDD i TDD). Softverska okruženja za razvoj igara (Game Engine). Softverski alati za fazu produkcije igre. Fizika u kompjuterskim igrama (Rigidbody, Colliders, Particles, Gravity). Osnove programiranja (C#). Osnove animacije. Dizajn korisničkog interfejsa kompjuterskih igara.
Nastava se izvodi u vidu predavanja, računarskih vežbi i konsultacija koja se vrše prema utvrđenom rasporedu. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen primerima, analizom dobre i loše prakse i studijama slučaja koristeći savremena sredstava, aktuelnu literaturu i interaktivne metode rada sa studentima kako bi se stekao uvid u njihova predznanja i razumevanje izloženog gradiva. Na računarskim vežbama studenti kreiraju konkretne 2D kompjuterske igre od ideje do igrive, alfa verzije. Savladano gradivo studenti potvrđuju kroz izradu i odbranu samostalnog predmetnog projekta koji predstavlja funkcionalnu 2D igru pojednostavljene mehanike prilagođenu desktop platformi.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Macklin, C., Sharp, J. | Games, design and play : a detailed approach to iterative game design | 2016 | Addison-Wesley, Boston | Engleski |
Gahan, A. | 3ds Max Modeling for Games | 2011 | Focal Press, Waltham | Engleski |
Hansen, D. | Game On! : Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More | 2016 | Feiwel & Friends | Engleski |
Rogers, S. | Level Up! | 2014 | Wiley, Chichester | Srpski jezik |
Thorn, A. | Naučite Unity 5.X | 2017 | Kompjuter biblioteka, Beograd | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni projekat | da | da | 20.00 |
Odbranjene računarske vežbe | da | da | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | da | da | 5.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 30.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 20.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |