Програм се примењује од 01.10.2013..
Задатак овог предмета је да, кроз сагледавање и истраживање комплексне просторне структуре театра, непрекидним отварањем нових тема и довођењем различитих проблемских нивоа у исту раван, пружи увид у синтезијски и плуралистички карактер театра, у коме су све теме равноправног значаја и где лични допринос, у ма којој области, стиче свој пуни смисао једино у кроз учешће у заједничком стваралачком чину.
По завршетку наставе из предмета од студента се очекује разумевање савремене ситуације у области архитектуре сценског простора, познавање историјског развоја објеката спектакла, уз способност да примени различите поступке теоријског и критичког тумачења и интерпретације појава из области позоришне архитектуре, сценског дизајна и технике. Од студента се очекују изграђени лични ставови, као и способност и да их презентира, аргументује и проблематизује вербално.
Позориште, спектакл и сценски простор. Савремени сценски објекти и простори. Структура савремених позоришних зграда. Технолошки процеси и њихов утицај на архитектонску структуру позоришта. Сценско-гледалишни простор у структури позоришног објекта. Критичка историја формирања и развоја архитектонских сценских објеката. Модерни покрети и позоришни простор.
Предавања, вежбе, радионице и самостални рад студената.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Динуловић, Р. | Архитектура позоришта ХХ века | 2009 | Клио, Београд | Српски језик |
Динуловић, Р. | Типологије позоришног простора | 2006 | Зборник ФДУ, Београд | Српски језик |
Динуловић, Р.; Зековић, М.; Константиновић, Д. | Архитектура сценских објеката у Србији | 2011 | ФТН, Нови Сад | Српски језик |
Милићевић, О. | Простор, драмско лице | 1980 | Стеријино позорје, Нови Сад | Српски језик |
Гавела, Б. | Глумац и казалиште | 1967 | Стеријино позорје, Нови Сад | Српски језик |
Брук, П. | Празан Простор | 1995 | Лапис, Београд | Српски језик |
Борис Сенкер | Редатељско казалиште | 1984 | Цекаде, Загреб | Хрватски |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 70.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |