Predmet: Osnovi elektrotehnike 2
(06 -
H108) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2005.. Predmeti kojima je preduslov predmet Osnovi elektrotehnike 2
Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa terminologijom elektromagnetike, sa osnovnim fizičkim zakonima elektromagnetike i osposobe za rešavanje električnih kola vremenski promenljivih struja. Uz rešavanje jednostavnih mreža prostoperiodične struje, cilj je da se studenti osposobe i za rešavanje simetričnih trofaznih mreža. Studenti se osposobljavaju i za proračun osnovnih parametara potrošača u ovakvim mrežama, otpornika, kalemova i kondenzatora. Studenti koji uspešno savladaju gradivo na predmetu imaće znanja: - da izračunaju magnetsko polje jednostavnih simetričnih struktura - da izračunaju induktivnost jednostavnih struktura sa namotajima - da reše jednostavna električna i magnetska kola sa prostoperiodičnim strujama - da izračunaju trenutnu, aktivnu, reaktivnu i prividnu snagu elemenata u mreži i poprave faktor snage u monofaznim i simetričnim trofaznim mrežama Vektor magnetske indukcije. Bio - Savarov zakon. Magnetski fluks. Apmerov zakon. Supstanca u magnetskom polju. Diamagnetski i paramagnetski materijali. Feromagnetski materijali. Granični uslovi. Magnetska kola. Elektromagnetska indukcija. Lencov zakon. Vrtložne struje. Površinski efekat. Međusobna i sopstvena induktivnost. Energija i sile u magnetskom polju. Neki primeri primene elektromagnetske indukcije. Električne mreže sa veličinama opšte vremenske zavisnosti. Kirhofovi zakoni u mrežama sa vremenski promenljivim strujama. Električne mreže sa prostoperiodičnim veličinama. Prostoperiodični naponi i jačine struja na pasivnim elementima mreže. Snage u mrežama sa prostoperiodičnim strujama. Kompleksna simbolika u mrežama sa prostoperiodičnim strujama. Rešavanje električnih mreža u kompleksnom domenu. Popravka faktora snage. Posebne veze pasivnih kompleksnih elemenata. Simetrični trofazni sistemi. Putem predavanja, auditornih vežbi i grupnih i individualnih konsultacija, polazeći od jednostavnijih slučajeva i rešavajući sve komplikovanije primere, student savlađuje gradivo predviđeno nastavnim programom.
|