Program se primenjuje od 01.10.2004..
Osposobljenost grafičkih inženjera da shvate društveni značaj, ulogu, funkcije i karakteristike kulture u modernom društvu kako bi se uspešnije bavili grafičkim dizajnom. Kroz analiziranje aktuelnih tema iz oblasti sociologije kulture, studentima se nastoji pružiti potpuniji uvid u društvenu dinamiku i pokazati važnost poznavanja međuzavisnosti svih sfera društva.
Sticanje znanja o osobinama, značaju i društvenim funkcijama kulture, sticanje znanja o komunikaciji i oblicima komunikacije, sticanje znanja o karakteristikama moderne i postmoderne kulture i umetnosti, sticanje znanja o značaju i ulozi grafičkog dizajna u estetizaciji modernog sveta. Razumevanje procesa koji se odvijaju na globalnom planu i uviđanje njihovog uticaja na kulturu. Pored stvaranja slike i razumevanja makro društvenog plana, važno je i sticanje znanja o mikro planu, odnosno o interakciji i komunikaciji među ljudima i njihovoj ulozi u oblikovanju društvene stvarnosti.
Pojam i elementi kulture: pojam kulture, kultura i društvo, kultura i civilizacija, vrednosti, potrebe i norme, kultura i moral, kultura i religija, materijalna i duhovna kultura, subkultura i kontrakultura, kultura i nauka, kultura i ideologija, kultura i identitet. Kultura i komunikacija: pojam komunikacije, oblici komunikacije, verbalna, neverbalna, interpersonalna, rumorna i masovna komunikacija, govorni obrasci, upravljanje utiskom o sebi, grafička komunikacija. Mediji i društvo: masovni mediji, teorije o medijima; medijski imperijalizam i kulturna hegemonija, uticaj medija na društvo. Društvo i kultura:masovno društvo, masovna kultura, kulturna industrija, globalizacija i kultura, kulturni pluralizam, interkulturalnost; Sociologija umetnosti: pojam umetnosti, tržište i vrednosti, umetnost i kič, umetnost (kultura) i nasilje. Kultura kao način života-moda, imidž, idolatrija. Moderna i poistmoderna kultura:diferencijacija, racionalizacija i komodifikacija moderne kulture; hiperkomodifikacija, hiperracionalizacija i hiperdiferencijaciaj kao karakteristike postmoderne kulture. Grafički dizajn i moderno društvo: dizajnerska ideologija; estetika robne proizvodnje, dizajn kao stvaranje i upravljanje estetskim doživljajima ljudi; estetetizacija u modernom društvu.
Nastava se izvodi u obliku predavanja i učešća studenta u raspravi o izloženim problemima, kao i izrade seminarskih radova, izlaganja semeniraskih radova na vežbama i diskusije studenata o problemima seminarskog rada.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Daglas Kelner | Medijska kultura | 2005 | Plato | Srpski jezik |
Koković, D. | Pukotine kulture | 2005 | Prometej, Novi Sad | Srpski jezik |
Radojković, M., Miletić, M. | Komuniciranje, mediji i društvo | 2005 | Stylos, Novi Sad | Srpski jezik |
Mek Kvin, D. | Televizija | 2000 | Clio, Beograd | Srpski jezik |
Moren, E. | Duh vremena | 1967 | Kultura, Beograd | Srpski jezik |
Benedikt, R. | Obrasci kulture | 1976 | Prosveta, Beograd | Srpski jezik |
Haralambos, M., Heald, R. | Uvod u sociologiju | 1994 | Feljton, Novi Sad | Srpski jezik |
Jacobs Mark and Nancy Weiss Hanrahan | The Blackwell Companion to the Sociology of Culture | 2005 | Blackwell Publishing | Engleski |
David Holmes | Communication Theory | 2005 | Sage Publications | Engleski |
Marshall McLuhan | Razumijevanje medija | 2008 | Golden marketing Tehnička knjiga | Hrvatski |
Lyn Spillman | Cultural Sociology | 2002 | Blackwell Publishers Inc | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 45.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 50.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |