Predmet: Strateški menadžment
(12 -
IM1104) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2013.. Cilj predmeta je (1) razvoj i jačanje strateške komponente u razmišljanju kod studenata, (2) integracija znanja o funkcijama u preduzeću i razumevanje funkcionalnih strategija, (3) razumevanje osnovnih koncepata dejstva na strateškom nivou u indistrijskim sistemima (4) sticanje znanja o dinamičkom uticaju strateških aktivnosti, akcionog plana preduzeća, na strategiju preduzeća. Cilj je da se upotpuni i integriše komponenta strateškog razmišljanja neophodna inženjerima koji zauzimaju pozicije u okviru funkcije Upravljanje sistemom. Studenti koji odslušaju predmet i polože ispit su osposobljeni da: (1) strateški utvrde elemente razvoja industrijskih sistema, (2) koriste alate za analizu stanja u preduzeću, izvode zaključke, predlažu i porede različite strategije, (3) oblikuju akcioni plan kojim se vrši primena odabrane strategije i (4) učestvuju u primeni strategije u preduzeću sa pozicije inženjera koji se nalazi na rukovodećoj ili poziciji analitičara. Priroda strateškog menadžmenta u industriji. Interna i eksterna analiza stanja: Eksterna analiza stanja (analiza PEST, 5 Porterovih sila, konkurentna inteligencija, matrica EFE). Analiza unutar industrije. RBV. Funkcionalna analiza strategije. IT analiza. Analiza lanca vrednosti. Matrica IFE. Kratkoročni i dugoročni ciljevi: Transformacija lanca vrednosti u konkurentsku prednost. Dugoročni ciljevi. Strateški ciljevi. Primena izbalansirane liste ciljeva. Vrste i diverzifikacija strategije. Formiranje, procena i izbor strategije: Primena matrice SWOT i SPACE. Formulacija i primena strategije. Matrica QSPM. Godišnji ciljevi. Alokacija resursa. Usklađivanje strukture i strategije. Funkcionalna primena strategije. Analiza, procena i kontrola strategije. EPS/EBIT analiza. Strategija održivog razvoja. Globalni uticaj. Geosociološka specifičnost. FAROUT metod, SERVO analiza, McKinsey 7S, Shadowing, Product Line analiza, Win/Loss analiza, analiza strateške povezanosti, analiza reputacije preduzeća, analiza kritičnih faktora preduzeća, tehnološka analiza, Linchpin analiza. Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima analize stanja, različitih strategija i izbora i ocene primenjenih strategija. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama, računarska simulacija primene strategija. Deo vežbi se odvija uz pomoć računara. Nastava na predmetu je intenzivno podržana platformom za učenje na daljinu (Moodle).
|