Програм се примењује од 01.10.2013..
Најбитнији образовни циљ је да предмет оспособи студента за прилагођавање према захтевима нових друштвених и економских процеса. Студент, будући дипломирани инжењер , стиче економско знање које је неопходно да успешно реализује своје циљеве (у оквиру различитих облика предузећа и функција у предузећу) у току транзицијског и после-транзицијског периода у Србији. Образовни циљ се сагледа и у томе да будући дипломирани инжењер може комбиновати техничке и економске димензије свога рада.
Стицање економског знања практичног карактера које омогућава будућем дипломираном инжењеру да примени економске категорије на све области рада у предузећу где се јављају релевантни проблеми и да усклади техничке и друге процесе са економским захтевима. Позитивни исход образовања се огледа у развијању способности увида у испреплетеност економских аспеката инжењерског рада.
Односи понуде и тражње. Трошкови и облици трошкова. Структура тржишта. Елементи третирања монополистичких структура. Облици цена и принципи образовања цена. Профит. Технологија у економској перспективи. Технологија и иновација. Анализа економских аспеката хијерархије у предузећу. Облици фирме. Менаџер као креатор очекивања у фирми у светлу синтезе економских и техничких критеријума. Трансакциони трошкови у фирми. Економика идиосинкразије. Трансакциони трошкови и иновативност у фирми. Економски аспекти иновација у фирми.
Настава се изводи на основу комбинације релевантних теоријских и практичних знања, с тим што се много већа пажња посвећује апликативним - техничким аспектима економисања, што подразумева коришћење конкретних економских примера, затим анализу одређених селективно изабраних случајева из светске и домаће праксе. Нагласак је на томе да студенти добијају увид у тенденције и у законитости тржишне економије и да могу развити одговарајућа знања и афирмисати умешност у погледу економисања.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Јосифидис, К., Лошонц, А. | Принципи економије | 2004 | Stylos | Српски језик |
Perez, Carlota | Technological Revolutions and Financial Capital: The Dynamics of Bubbles and Golden Ages | 2002 | Cheltenham, Elgar | Енглески |
Prencipe, Andrea | The Business of Systems Integration | 2005 | Oxford: Oxford University Press | Енглески |
Carlota Perez | Paradigm Shifts and Socio-Institutional Change, Economic Development and Inequality | 2004 | Edward Elgar, Cheltenham, UK | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 15.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Домаћи задатак | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 70.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |