Предмет: Архитектура информационих система и рачунарске мреже
(12 -
IM1519) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2013.. Циљ предмета је савладавање основних концепата архитектуре савремених информационих система. Студенти ће стећи потребна знања о могућим решењима хардверских платформи. Поред тога, разумеће архитектуру рачунарских мрежа и значај, задатке и примену комуникационих протокола. На тај начин биће у могућности да одаберу одговарајућу комуникациону инфраструктуру за подршку датом информационим систему. Студенти ће разумети и моћи да примењују основне обрасце архитектуре софтверских система. Студенти стичу знања о функционалним компонентама рачунарског система, њиховим карактеристикама, перформансама и међусобним дејствима. Студенти ће бити обучени за рад у мрежном окружењу, разумеће принципе рада локалних мрежа, како се више физичких мрежа повезује у координирани систем, и како апликације могу да користе резултујући систем. Студенти ће стећи знања о општим обрасцима архитектуре софтверских система. Разумеће појам архитектуре интегрисаног информационог система, вредности интеграције, биће у могућности да објасне различите погледе на интегрисани информациони систем и везе међу разним погледима, као и појмове архитектуралних стилова, софтверских компоненти и конектора. Савладаће основне технике употребе UML-a за моделовање архитектуре система. У оквиру практичне наставе студенти ће савладати примену оквира за развој веб апликација. Архитектура информационог система. Компоненте рачунарског система, њихове карактеристике, перформансе и међусобна дејства. Дистрибуирани системи, хардверски и софтверски концепти. Клијент-сервер модел. Преглед основних мрежних технологија. Комуникациони софтвер и протоколи. TCP/IP фамилија протокола. Сигурност и надгледање мрежа. Кључни концепти Интернета. Архитектура софтвера. Општи обрасци архитектуре софтвера. Могућности примене UML-a за приказ имплементације и распоређености система. Примена оквира за развој веб апликација. Предавања; рачунарске вежбе; консултације; самостална израда обавезних задатака. Током целокупног процеса извођења наставе, студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе.
|