Program se primenjuje od 01.10.2010..
Predmeti preduslovi
Predmeti kojima je preduslov predmet Osnove inženjerske animacije
Savladavanje tema koje se odnose na kreiranje jednostavnih animacija krutih tela ili životina koje imaju relativno jednostavnu geometriju i skelet.
Kreiranje geometrije krutog tela i jednostavne životinje, postavljanje odgovarajućeg rigging-a, izrada skinning-a i kreiranje ključnih poza karaktera. Kreiranje animacije.
Kreiranje geometrije (meša) karaktera. Kreiranje rigging-a karaktera. Kreiranje kostiju, kao i kontrola ovih kostiju, podešavanje parametara pomoću kojih se sprečava neprirodan pokret. Postavljane kostiju i kreiranje IK (Inverse Kinematik) i FK (Forward Kinematik) lanaca. Korišćenje editora krivih za bolju kontrolu kretanja. Kontrola uvrtanja ruke, torza ili vrata. Kreiranje kostiju glave, očiju i kapaka, obrva, usana i njihovih kontrola. Kreiranje Skinning-a (Enveloping-a), odnosno povezivanje geometrije (meša) karaktera sa postavljenim rigging-om karaktera. Postavljanje karaktera u ključne poze. Korišćenje različitih tehnika, odnosno skin modifajera (Weight tool i Parameters Rollout) radi korekcije meša karaktera.
Predavanja i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. Računarske vežbe su bazirane na korišćenju softvera 3D Studio MAX, After Effects i Premiere. Tokom semestra organizuju se kolokvijumi nakon apsolviranih zaokruženih tematskih celina. Tokom celog semestra radi se na izradi kompjuterske animacije, svaki student radiće svoju ličnu animaciju a i grupa sa vežbi formiraće zajedničku animaciju. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi i uspeha na ispitnim obavezama i završnog ispita.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Watt, A. | 3D Computer Graphics | 2000 | Addison-Wesley, New York | Engleski |
Rick Parent | Computer Animation Algorithms & Techniques | 2008 | Elsevier | Engleski |
Watt, A., Policarpo, F. | 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology | 2001 | Addison-Wesley, New York | Engleski |
Angel, E. | Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL | 2003 | Addison-Wesley | Engleski |
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarland | Mastering Autodesk 3ds Max Design 2010 | 2009 | Wiley Publishing | Engleski |
Boaz Livny | Mental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artist’s guide to rendering | 2008 | Wiley Publishing | Engleski |
Pete Draper | Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in | 2009 | Autodesk | Engleski |
Banchoff, T., Lovett, S. | Differential Geometry of Curves and Surfaces | 2016 | CRC Press, Boca Raton | Engleski |
Hooks, E. | Acting for Animators | 2017 | Routledge | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 15.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | da | da | 15.00 |
Predmetni projekat | da | da | 30.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 30.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | da | da | 5.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Predavanja |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |
| | Računarske vežbe |