Програм се примењује од 01.10.2015..
Предмет има за циљ да упозна студенте са значајем креативног начина размишљања, као неопходног корака на почетку сваког иновационог подухвата, и такође да их упозна са методама управљања креативним процесима у производним организацијама. У оквиру предмета биће објашњени процеси тражења креативног решења проблема, стварања идеја, стварања алтернатива, оцењивања идеја и њихове припреме за следеће кораке у иновационим пројектима. Да би ови циљеви били остварени, неопходно је студенте упознати са концептом креативне климе у организацији, као и са значајем активног учешћа свих субјеката у пројекту.
Студенти ће бити оспособљени за самостално управљање креативним потенцијалима запослених у радним организацијама, као и креативним потенцијалима спољних сарадника који учествују у иновационим изазовима. Студенти ће бити у стању да самостално идентификују и процене креативне потенцијале који стоје на располагању, да те креативне потенцијале покрену и претворе их у идеје као конкретне предлоге за решавање проблема или изазова. Студенти ће такође бити у стању да самостално организују комплексне процесе категоризације и евалуације идеја, као и њихову трансформацију у радне концепте који ће бити даље развијани у иновационом ланцу.
Предмет је подељен у следеће наставне јединице: Увод у креативност - основни принципи креативног размишљања; Мерење и управљање креативном климом у организацији; Принципи стварања идеја; Технике идејације и креативног решавања проблема; Стимулисање стварања идеја у радној организацији; Стимулисање стварања идеја код спољашњих сарадника; Групна динамика креативног размишљања; Вештина представљања идеје и њене пропагације; Класификација идеја; Евалуација идеја; Софтверска подршка стварању и управљању идејама; Концепт отворених иновација са коришћењем платформи и алата; Значај комуникационих процеса у пројектима који траже креативни напор; Интеграција идеја у наредне кораке иновационог подухвата; Евалуација успешности искоришћења креативног потенцијала.
Настава на предмету ће бити извођена кроз активну наставу - предавања, групне облике рада и самосталне индивидуалне облике рада. Уз помоћ групног и индивидуалног студијског истраживачког рада образовни циљеви предмета ће бити реализовани на начин најпогоднији за ниво студија, уз инсистирање на активном учешћу и личном укључивању студената у наставни процес. Планирано је учешће студената у креативним изазовима и активностима Лабораторије за студентске идеје „Идеалаб” која је успостављена на Универзитету у Новом Саду.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Врговић П., Драшковић Б. | Управљање креативношћу | 2015 | Факултет техничких наука | Српски језик |
Zhou, J., Shalley, C. | Handbook of Organizational Creativity | 2008 | Taylor & Francis Group, LLC | Енглески |
Paulus, P., Nijstad, B. | Group Creativity: Innovation Through Collaboration | 2003 | Oxford University Press | Енглески |
VanGundy A. | 101 Activities for Teachnig Creativity and Problem Solving | 2005 | Pfeiffer | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |