Програм се примењује од 01.10.2015..
Циљ предмета је да оспособи студенте за спровођење истраживачког рада. Студенти ће стећи знања неопходна за самостално дефинисање истраживачког проблема, дизајнирање истраживачког нацрта, спровођење истраживања, закључивање на основу добијених резултата и њихову презентацију и примену.
Студенти ће по завршетку курса бити оспособљени за самостално планирање, дизајнирање и извођење истраживачких подухвата. Очекује се да ће студенти стећи компетенције за формулисање релевантних истраживачких питања, идентификацију битних фактора, одабир адекватних метода истраживања за његово успешно спровођење, као и извођење закључака за примену. Коначно, студенти ће стећи вештине неопходне за приказ резултата истраживања стручној јавности, употребом савремених софтверских алата.
Предмет ће покрити следеће области: дефинисање истраживачког проблема, претраживање и референцирање извора, варијабле у истраживању, нивои и начини мерења, посредна и непосредна мерења, поузданост, ваљаност, тачност и грешке мерења, нацрти истраживања, улога контролних група, методе и принципи узорковања у истраживању, закључивање на основу резултата истраживања, обликовање и извештавање о резултатима истраживања, алати за помоћ у истраживању и обликовању приказа истраживања, основни принципи писања мастер рада. Да би све наведене области биле адекватно обрађене, предмет је структуиран у три целине које се међусобно допуњују. Прву целину чини скуп методологија којима се управља садржајем истраживања, како претходно постојећих знања, тако и прикупљањем актуелних података у конкретном истраживачком подухвату. Другу целину чини скуп квалитативних и квантитативних методологија за обраду података, уз представљање истраживачких алата погодних за тематику иновационог инжењерства: алати за анализу садржаја, алати за статистички обраду података (SPSS, STATISTICA, R). Трећу целину чини скуп истраживачких метода за закључивање о резултатима обраде података и поређење са претходним истраживањима (анализа, синтеза, индукција, дедукција), као и скуп метода за представљање резултата истраживања писаним путем (писање научног рада и извештаја, коришћењем LATEX система) и усменим путем (презентације, конференције).
Настава ће бити реализована комбиновањем предавања и практичног рада у групама. Предавања ће бити пропраћена студијама случаја академских истраживања у области иновација које ће илустровати како методологија истраживања помаже извођењу закључака и доношењу одлука у иновационим пројектима. Укључивањем у групни рад, студенти ће искусити истраживачки процес од почетка до краја: идентификоваће истраживачки проблем у области иновација, дефинисаће истраживачко питање, дизајнирати истраживачки процес, обрадити литературу, конструисати или адаптирати мерне инструменте, користити статистички програм и доћи до закључака који одговарају на истраживачки проблем.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Ристић, Ж. | О истраживању, методу и раду | 2006 | Институт за педагошка истраживања, Београд | Српски језик |
Jan Jonker, Bartjan Pennink | The Essence of Research Methodology: A Concise Guide for Master and PhD Students in Management Science | 2010 | Springer-Verlag | Енглески |
Stefan Kottwitz | LaTeX Beginners Guide | 2011 | Packt Publishing | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |