Програм се примењује од 01.10.2004..
Предмети којима је предуслов предмет Алгебра
Оспособљавање студената на апстрактно мишљење и стицање основних знања из области елементарне, опште, апстрактне и линеарне алгебре, као и из основа класичне комбинаторике. Циљ предмета је да студент усвоји знања из одабраних области алгебре и линеарне алгебре које су неопходне за разумевање градива из других математичких и стручних предмета. Такође, важан циљ предмета је да студент усвоји математичку и теоријску подлогу релацијских и операцијских алгебарских структура које се користе у програмирању и другим стручним предметима. Студенти се упућују и на разумевање друге стручне литературе и коришћење софтвера који решавају проблеме из области алгебре и линеарне алгебре.
Стечена знања користе се у даљем образовању и у стручним предметима, конструишу се и решавају математички модели из стручних предмета користећи градиво овога предмета.
Овладавањем теоријских знања и практичних вештина из области алгебре и линеарне алгебре се студенти оспособљавају за моделирање и решавање практичних проблема из стручних предмета и других области примене.
Предавања (теоријска настава): математичка логика, релације, функције, Булове алгебре, групе, прстени, поља, полиноми, комплексни бројеви, коначна поља, слободни вектори, аналитичка геометрија у простору, детерминате, системи линеарних једначина, векторски простори, матрице, линеарне трансормације, карактеристични корени и вектори.
Практична настава (вежбе): На вежбама се раде примери и предавањима одговарајући задаци којим се увежбава описано градиво, а самим тим вежбе доприносе и разумевању датог градива. Такође се ставља акценат на методе и алгоритме за решавање проблема и задатака представљених на предавањима. Студенти се упућују на рачунарке алате и поступке за ефикасно моделирање и решавање задатака из области примене елементарне и линеарне алгебре у рачунарству и информационим технологијама.
Методе извођења наставе су предавања, рачунске вежбе и консултације. Предавања се изводе динамично и интерактивно. На предавањима се излаже теоретски део градива пропраћен карактеристичним и репрезентативним примерима ради лакшег разумевања градива. На вежбама, која прате предавања, раде се карактеристични задаци и продубљује се изложено градиво са предавања. Поред предавања и вежби, одржавају се редовне консултације и групне консултације. Део градива, који цини логичку целину,може се полагати и у току наставног процеса у облику следећих 2 модула.
1) Први модул: релације, функције, Булова алгебра, групе, прстени, поља, полиноми, комплексни бројеви, коначна поља.
2) Други модул: детерминате, системи линеарних једначина, слободни вектори, аналитичка геометрија у простору, векторски простори, матрице, линеарне трансформације, карактеристичи корени и вектори.
Теоријски део се полаже кроз тест и усмени део испита, а практични део кроз шест комплекснијих задатака.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Дорословачки, Р. | Елементи опште и линеарне алгебре | 2006 | Алфа-граф НС, Нови Сад | Српски језик |
Дорословачки, Р., Недовић, Љ. | Збирка испитних задатака из дискретне математике : 1985-2006 | 2006 | АЛФА-ГРАФ, Нови Сад | Српски језик |
Дорословачки, Р., Недовић, Љ. | Збирка испитних задатака из дискретне математике : 1985-2006 | 2006 | АЛФА-ГРАФ, Нови Сад | Српски језик |
Дорословачки, Р. | Принципи алгебре, опште, дискретне и линеарне | 2015 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Klaus Jänich | Linear Algebra, Undergradute Text in Mathematics | 1994 | Springer-Verlag, New York | Енглески |
Seth Warner | Modern Algebra | 1990 | Dover Publications, INC., New York | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Присуство на рачунарским вежбама | да | да | 5.00 |
Теоријски део испита | не | да | 40.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |