Предмет: Развој новог производа
(15 -
NIII05) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2015.. Увођење студената у област развоја нових производа и пратећих услуга и оспособљавање за примену стечених знања у пракси и овладавање актуелним приступима и методама развоја, које обезбеђују и подижу неопходну иновативност и кративност унутар организације, али и кроз искоришћење потенцијала и искуства потрошача и корисника услуга Овладавање савременим прилазима и алатима у решавању проблема у области развоја нових производа и пратећих услуга, који се заснивају на максимизирању иновативности. Оспособљавање студената за прецизно препознавање потреба и проблема на тржишту како би могли искористити све расположиве потенцијале да на квалитетан, методолошки исправан начин предлажу нова, иновативна и „паметна“ решења, односно развијају нове производе и услуге. Овладавање савременим алатима и средствима информационих технологија, који омогућавају укључивање потрошача путем друштвених мрежа у процес развоја производа и услуга. Интегрални приступ развоју производа и услуга, значај и задаци. Планирање и управљање развојем нових производа и услуга. Фазе развоја производа у току животног циклуса. Идентификација потенцијала за развој и планирање. Иновативни модели развоја новог производа и услуге засновани на ИТ технологијама. Генерисање и тестирање нових концепата. TRIZ метода за генерисање иновативних решења. Истраживање захтева везаних за функционалне, техничке и друге захтеве за производом и услугом. Функционални захтеви и декомпозиција, превођење захтева корисника у функционалне карактеристике производа и услуге – QFD матрица. Специфичности услуге и услужног процеса. Интеграција корисника у иновацију услуге (co-creation). Организационе алтернативе за развој новог производа и услуге. Глобални, иновативни приступи у развоју новог производа и услуге (open innovation, crowd sourcing). Настава се одвија кроз предавања и аудиторне вежбе, уз теоријску обраду потребног броја студија случаја. Вежбе обухватају аудиторно увођење студената у изучавану проблематику и интерактивну обраду студија случаја. Студенти у мањим групама раде конкретан пројектни задатак који за циљ има примену стеченог знања. Предвиђена је јавна одбрана рада. Завршни испит се изводи писмено у виду теста. Услов да студент изађе на завршни испит је да успешно уради и одбрани пројектни задатак.
|