Програм се примењује од 01.10.2013..
Циљ предмета је оспособљавање студената за усвајање еУправе као нове концепције управе која представља солидну основу за иновативне сервисне услуге у систему јавног и приватног партнерства. Студенти стичу знања како да искористе информационо-комуникационе технологије (ИКТ) и савремена технолошка решења за повишење ефикасности у институцијама државе. Стичу базична знања да као стручно оспособљена лица могу да објасне и примене ове технологије, али и да развијају нова напреднија решења. Студенти се оспособљавају да: сагледају проблеме и потребе комуникационог повезивања владе и грађана, анализирају настале проблеме и да дефинишу информационе потребе, а на бази тих потреба имплементирају решења.
Студенти који одслушају предмет и положе испит познају принципе еУправе, у стању су да прихвате ову технологију и имплементирају је у пословном окружењу. Студенти су у стању да сагледају све аспекте Интернет пословања у јавној управи до мере да могу самостално да истражују и припремају материјале, анализирају постојеће стање и дају стручне савете при реализацији пословних решења. На бази стечених знања студенти могу самостално да раде на развоју и организацији система еУправе у локалним, регионалним и државним институцијама.
У оквиру предмета се обрађују: Информационо друштво: концепт, светски трендови, стратегија развоја у Србији, еУправа: концепт, визија, процеси и комуникација у јавној управи, процес реализације еУправе, препреке и баријере у развоју еУправе, методолошки оквир еУправе, кључне компоненте еУправе, фазе имплементације еУправе, показатељи напретка еУправе, заштита у системима еУправе, идентификациона документа, SMART SARD технологија, примена биометријских метода у препознавању, сертификациона тела, сертификати, дигитални потпис, истраживачки и развојни пројекти у области еУправе.
Током предавања студенти се упознају са основним технолошким решењима која се примењују у домену еУправе, стратегијама, приступима и фазама имплементације система електронске управе. Вежбе се одвијају у лабораторији уз помоћ рачунара и у оквиру вежби се подстиче самосталан рад и рад у групама на изради софтверских решења у домену система еУправе.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Стефановић, Д., Сладојевић, С., Лолић, Т., Арсеновић, М. | Системи електронске управе | 2019 | Уџбеник у припреми | Српски језик |
Peng, A. | Critical Barriers and Risks Affecting ERP Post-implementation Success | 2012 | Lambert Academic Publishing | Енглески |
Nixon, P., Koutrakou, V., Rawal, R. | Understanding E-Government in Europe: Issues and Challenges | 2010 | Routledge, New York | Енглески |
Heeks, R. | Implementing and Managing e-Government | 2006 | SAGE | Енглески |
Homburg, V. | Understanding E-Government: Information Systems in Public Administration | 2008 | Routledge, New York | Енглески |
Graham, D., Manikas, I., Folinas, D. | E-Logistics and E-Supply Chain Management : Applications for Evolving Business | 2013 | Business Science Reference, Hershey | Енглески |
- | Proceedings of the 6th International Conference on Methodologies, Technologies and Tools Enabling e-Government, Belgrade, Serbia, July 3-5, 2012 | 2012 | Faculty of Technical Sciences | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни пројекат | да | да | 40.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 30.00 |
Усмени део испита | не | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |