Предмет: Основе организационог понашања
(17 -
IZOO14) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 29.04.2014.. Циљ предмета је усмерен ка упознавању студената са основама организационог понашања, његовим значајем у пословним системима, са посебним акцентом на информационе системе. Предмет се односи на усвајање знања везаних за комуникационе процесе, тимски рад и тимске улоге, процесе одлучивања, мотивацију запослених, као и конфликте. Студенти који одлушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит су оспособљени да објасне основне концепте организационог понашања, да примене научено и на основу тога изврше анализу постојећег стања у организацији како би анализирали постојеће конкретне пословне проблеме и како би анализирали концепте информационих система, да објасне на који начин информациони системи утичу на организационо понашање и како могу бити искоришћене да би се решили проблеми везани за понашање запослених у организацијама. На предмету ће се обрађивати следеће области: врсте тимова, улоге чланова тима, поверење у тиму, комуникациони процеси, тимска комуникација вербална и невербална комуникација, фазе креативног решавања проблема, као и комуникација у креативном решавању проблема, технике за унапређење индивидуалне и групне креативности, процеси групног одлучивања, мотивација запослених/корисника, управљање конфликтима и преговарање, стрес, комуникација са корисницима/купцима/наручиоцима, пословни састанци (припрема, вођење састанка, пожељно/непожељно понашање на састанку), утврђивање потреба (захтева) корисника, информисање и презентовање производа/услуге, технике за унапређење учинка презентације, интервјуи за прикупљање корисничких захтева приликом анализе и пројектовања информационих система (припрема интервјуа, врсте и распоред питања), вођење радионице захтева, савремене информационе технологије у пословном комуницирању, интеракција човек-рачунар, организациона култура, информациони системи и организационе промене. Настава на предмету се изводи интерактивно и обухвата аудиторна предавања, вежбе, консултације, као и разматрање конкретних проблема и студија случаја из области понашања запослених у организацијама.
|