Програм се примењује од 30.09.2005..
Овладавање основним знањима из нумеричке анализе, овладавање методоологијом примене нумеричких модела у инжењерским дисциплинама, овладавање коришћењем одабраног стандардног нумеричког софтверског алата.
Разумевање основних нумеричких метода и способност њихове примена у решавању једноставнијих инжењерских задатака коришћењем нумеричких софтверских алата.
Математички модели и нумерички модели; методологија решавања инжењерских проблема применом нумеричких модела; области примене нумеричких модела у инжењерству. Основни нумерички поступци: нумеричко решавање система линеарних алгебарских једначина (директни и итеративни поступци); нумеричко решавање нелинеарних једначина и система; апроксимација функција (интерполација и најбоља апроксимација); диференцирање и интеграција (коначне разлике, Њутн-Котесове формуле, Ромбергов метод); обичне диференцијалне једначине - почетни услов (једнокорачне и вишекорачне формуле, предиктор-коректор поступци), гранични услов (метода погађања, колокационе формуле); Монте-Карло методе. Нумерички софтверски алати: захтеви и функције, архитектура, начини коришћења, расположиви алати.
Облици извођења наставе су: Предавања, рачунарске вежбе, израда домаћих задатака, и консултације. На предавањима се, коришћењем потребних дидактичких средстава, излажу садржаји предмета и стимулише се активно учешће студената постављањем питања. Практични део градива студенти савладавају на рачунарским вежбама кроз обавезне задатке које решавају уз помоћ асистента или самостално и кроз самосталну израду обавезних и необавезних домаћих задатака.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Michael Heath | Scientific Computing An Introductory Survey | 1997 | McGraw-Hill | Енглески |
Ford, W. | Numerical Linear Algebra with Applications | 2014 | Elsevier | Енглески |
Александар Ковачевић, Јелена Сливка | Нумеричке методе у софтверском инжењерству | 2018 | ауторски рукопис | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 30.00 |
Тест | да | да | 25.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 45.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |