Програм се примењује од 01.10.2007..
Оспособљеност инжењера да схвате друштвени значај и улогу технике у развоју друштва, позитине и негативне утицаје технике на развој друштва и човека, као и властити друштвени значај и одговорност у стварању хуманог друштва.
Стицање социолошких сазнања о особинама, изворима, друштвеним функцијама технике и ствараоцима техничког сазанања; стицање знања о утицају природе друштвених система на развој технике и утицају технике на развој друштва; стицање знања о утицају технике на процесе и промене у модерном друштву:глобализација, промене садржаја рада и облика организације рада; промене у комуникацији, култури, образовању, демократији, начину живота и мишљења људи, стицање знања о негативним аспектима техничког развоја: уништавање природе, отуђење у раду, стварање ризичног друштва.
Техничко сазнање: особине и друштвене функције технике, извори техничког сазнања, ствараоци техничког сазнања, ширење техничког сазнања, научно-технички потенцијал, однос науке и технике. Однос технике и друштва: утицај друштва на развој технике и утицај технике на развој друштва-Индустријско и информатичко друштво. Утицај технике на живот, свест и културу. Техника и глобализација: узроци и димензије глобализације, технолошки јаз, бег мозгова; Техника и организација рада: флексибилна производња, умрежене организације, економија знања, електронска економија. Техника и рад: скраћење радног времена, промена садржаја рада, опадање значаја рада. Техника и отуђење у раду: утицај технике на отуђење у раду, облици отуђења, хуманизација рада Масовни медији и комуникације: глобална телевизија, утицај телевизије на друштво, теорије о медијима, мобилна телефонија и интернет, утицај интернета на друштво, медијски империјализам, масовна култура, сајбер криминал.Техника и образовање: образовање и нове комуникацијске технологије, образовање и технолошки јаз, виртуелни универзитети, интелигенција и образовни успех. Техника и демократија: глобални медији и ширење либералне демократије, медији и виртуелна стварност, отпор и алтернативе глобалним медијима. Техника и еколошка криза: глобално загревање, генетски модификована храна, технички ризици, техничко друштво као ризично Техничка интелигенција: друштвени положај и утицај, инжењерска етика.
На предавањима се излаже проблем, а затим се отвара расправа у којој студенти могу да постављају питања, да дају примедбе и допуне изложено градиво.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Радош Радивојевић | Техника и друштво | 2004 | Факултетет техничких наука | Српски језик |
Entony Gidens | Социологија | 2003 | Економски факултет | Српски језик |
Chris Barker | Television,Globaliization and Cultural Identities | 1999 | Open University Press | Енглески |
James Stevin | The internet and Society | 2000 | Camridge, Polity | Енглески |
Радош Радивојевић | Социологија науке | 1997 | Stylos | Српски језик |
Еугене Лоос, Енид Манте-Меијер, Леслие Хаддон | Тхе Социал Дyнамицс оф Информатион анд Цоммуницатион Тецхнологy | 2008 | Асхгате | Енглески |
Wенда К. Бауцхспиес, Јеннифер Цроиссант, Сал Рестиво | Сциенце, Тецхнологy анд Социетy: А Социологицал Аппроацх | 2005 | Јохн Wилеy & Сонс | Енглески |
Јан Л. Харрингтон | Тецхнологy анд Социетy | 2011 | Јонес & Бартлетт | Енглески |
Деборах Г. Јохнсон, Јамесон М. Wетморе | Тецхнологy анд Социетy: Буилдинг оур Социотецхницал Футуре | 2009 | МИТ Пресс | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Тест | да | да | 45.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Усмени део испита | не | да | 50.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |