Предмет: Интерактивна инжењерска графика (09 - IA013)


Основне информације

КатегоријаСтручно-апликативни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ7
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2010..


Предмети предуслови

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Напредне приказне технологиједада
Рачунарска графикадада
Упознавање студената са принципима Интерактивне инжењерске графике и оспособљавање студената за самостални развој апликација.
Да знања стечена из поља Интерактивне инжењерске графике и развоја апликација применом VTK и OpenGL библиотека, примењују у даљем процесу образовања, као и у будућем професионалном раду.
Увод у интерактивну инжењерску графику. Упознавање са VTK (Visulization ToolKit) објектно оријентисаном библиотеком за приказ 3Д графике. Основне класе за дефинисање сцене (vtkRenderWindow, vtkRenderer, vtkActor, vtkLights, vtkCamera, vtkMapper) применом VTK библиотеке. Импортовање претходно генерисаних модела у 3DS формату у радни простор (vtk3DSImporter). Просторне трансформације (транслација, ротација и скалирање) у VTK окружењу. Дефинисање интеракције корисника са окружењем (vtkRenderWindowInteractor). Дефинисање текстура и њихов импорт у радно окружење (vtkTexture). Генерисање 3Д модела применом Marching cubes algoritma, на основу серије снимака. Принципи визуелизација векторског поља из различитих инжењерских области. Увод у OpenGL и GLUT библиотеку. Структура програма за инжењерску графику применом GLUT библиотеке. Репрезентације описа модела (CSG, B-Rep, Voxel i Dexel). Алгоритми просторне поделе простора (Octree, Quadtree и BSP поделе). Основе виртуалне реалности (дефиниција појма, принципи, излазни и улазни уређаји). Дефинисање активног стереоскопског приказа применом OpenGL библиотеке и CrystalEyes стерео наочара. Примена хептичког уређаја Phantom Omni, за манипулацију објектима у виртуалном простору.
Предавања, рачунарске вежбе и консултације.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Schroeder, W., Martin, K., Lorensen, B.Visualization Toolkit – An Object Oriented Approach to 3D Graphics, The third edition2002Kitware IncЕнглески
Angel, E.Interactive Computer Graphics, A top-Down Approach Using OpenGL2003Pearson EducationЕнглески
Angel, E.OpenGL, A Primer2002Addison-WesleyЕнглески
4. Foley, J.D, van Dam, A., Feiner, S.K., Hughes, J.F.Computer Graphics: Principles and Practice1996Addison-WesleyЕнглески
Милићев, Д.Објектно оријентисано програмирање на језику C++1996Микро књигаСрпски језик
SensAble Technologies, Inc.OpenHaptics toolkit version 3.0 – Programmers- Guide2008SensAble Technologies, Inc.Енглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни(пројектни)задатакдада30.00
Тестдада10.00
Тестдада10.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Презентацијадада10.00
Присуство на предавањимадада5.00
Присуство на рачунарским вежбамадада5.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Милојевић др Зоран
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Навалушић др Слободан
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Медић др Славица
Редовни професор

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Кекељевић др Игор
Ванредни професор

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Летић Јелена

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Крстановић др Лидија
Ванредни професор

Рачунарске вежбе