Предмет: Интерактивна инжењерска графика
(09 -
IA013) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2010.. Предмети предуслови
Упознавање студената са принципима Интерактивне инжењерске графике и оспособљавање студената за самостални развој апликација. Да знања стечена из поља Интерактивне инжењерске графике и развоја апликација применом VTK и OpenGL библиотека, примењују у даљем процесу образовања, као и у будућем професионалном раду. Увод у интерактивну инжењерску графику. Упознавање са VTK (Visulization ToolKit) објектно оријентисаном библиотеком за приказ 3Д графике. Основне класе за дефинисање сцене (vtkRenderWindow, vtkRenderer, vtkActor, vtkLights, vtkCamera, vtkMapper) применом VTK библиотеке. Импортовање претходно генерисаних модела у 3DS формату у радни простор (vtk3DSImporter). Просторне трансформације (транслација, ротација и скалирање) у VTK окружењу. Дефинисање интеракције корисника са окружењем (vtkRenderWindowInteractor). Дефинисање текстура и њихов импорт у радно окружење (vtkTexture). Генерисање 3Д модела применом Marching cubes algoritma, на основу серије снимака. Принципи визуелизација векторског поља из различитих инжењерских области. Увод у OpenGL и GLUT библиотеку. Структура програма за инжењерску графику применом GLUT библиотеке. Репрезентације описа модела (CSG, B-Rep, Voxel i Dexel). Алгоритми просторне поделе простора (Octree, Quadtree и BSP поделе). Основе виртуалне реалности (дефиниција појма, принципи, излазни и улазни уређаји). Дефинисање активног стереоскопског приказа применом OpenGL библиотеке и CrystalEyes стерео наочара. Примена хептичког уређаја Phantom Omni, за манипулацију објектима у виртуалном простору. Предавања, рачунарске вежбе и консултације.
|