43 Vladan Radlovački, "Opšti model i ocenjivanje efikasnosti sistema menadžmenta kvalitetom u skladu sa zahtevima serije standarda ISO 9000"
11.12.2013. - 13:03
Edicija: „TEHNIČKE NAUKE - MONOGRAFIJE”
Naziv monografije: „Opšti procesni model i ocenjivanje efikasnosi sistema menadžmenta kvalitetom u skladu sa zahtevima serije standarda ISO 9000”
Autor: Vladan Radlovački
Recenzenti: dr Vidosav Majstorović, prof. Mašinskog fakulteta u Beogradu dr Bata Kamberović, prof. Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu dr Branislav Jeremić, prof. Mašinskog fakulteta u Kragujevcu Izdavač: Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu
Glavni i odgovorni urednik: prof. dr Ilija Ćosić, dekan Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu Štampa: FTN – Grafiki centar GRID, Trg Dositeja Obradovića 6, Novi Sad Štampanje odobrio: Savet za izdavačko–uređivačku delatnost FTN-a u Novom Sadu Predsednik Saveta: prof. dr Radomir Folić CIP-Katalogizacija u publikaciji Biblioteka Matice srpske, Novi Sad 005.336.3 006.83
RADLOVAČKI, Vladan Opšti procesni model i ocenjivanje efikasnosi sistema menadžmenta kvalitetom u skladu sa zahtevima serije standarda ISO 9000 : monografija / Vladan Radlovački. – Novi Sad : Fakultet tehničkih nauka, 2011 (Novi Sad : FTN, Grafički centar GRID). – 286 str. : ilistr. ; 24 cm. – (Edicija “Tehničke nauke - monografije” ; br. 43) Tiraž 100. ISBN 978-86-7892-346-3
a) Preduzeća – Sistem kvaliteta – Upravljanje (iz sadržaja) Procesi su sistemi aktivnosti sa jedinstvenim ciljem ili skupom ciljeva, definisanim ulazima i izlazima, definisanim ulazima i izlazima, definisam veličinama za merenje efikasnosti i efektivnosti, i resursima, pri čemu izlazi jednih procesa čine ulaze u druge procese, čime se procesi vezuju u jedinstven sistem, sa opštim ciljem postizanja svrhe organizacije koje prati zadovoljenje zahteva i očekivanja korisnika i ostalih zainteresovanih strana, uz obavezno ostvarenje viška vrednosti koji obezbeđuje opstanak i razvoj organizacije. Veze relevatne za izučavanje efektivnosti i efektivnosti procesa organizacija čine informacioni tokovi između procesa. Ispunjavanje mnogih zahteva postavljenih pred procese rada podrazumeva tesnu saradnju u više procesa u organizaciji. Ostvarenje ovakvih zahteva je opisano upravljačkim mehanizmima koji se definišu kao skup informacionih tokova između procesa u modelu koji svojom funkcijom obezbeđuju zadovoljenje određenih potreba ili zahteva procesa rada. U knjizi je obrađen niz opštih upravljačkih mehanizama. Ocena efektivnosti/efikasnosti sistema mora da pruži dve značajne grupe informacija: - informacije potrebne za procenu da li je ono što je učinjeno imalo planirani efekat i - informacije potrebne za donošenje odluka o tome šta činiti da se efektivnost efikasnost sistema ili poboljšaju ili bar održe na postignutom nivou. U 18 poglavlja su tabelarno prikazane smernice za sprovođenje ocenjivanja efektivnosti/efikasnosti po procesima. Pored ciljeva procesa, u tabelama su prikazane merne veličine i informacioni tokovi u kojima se nalaze informacije o njihovim vrednostima. (iz recenzije) ...Povezivanje izgradnje opšteg modela funkcionisanja sistema menadžmenta i izdvajanje elemenata na osnovu kojih se može oceniti njegova efektivnost i efikasnost spada u domene bazičnih istraživanja jer daje opšti pogled na sistem koga u realnosti imamo u dugom nizu primera u pposlovnim sistemima – organizacijama. U knjizi su do detalja obrađeni informacioni tokovi čije postojanje je neophodno sistemu menadžmenta u opštem slučaju da bi mogao da funkcioniše u skladu sa zahtevima serije standarda ISO 9000 i da bi mogao ispravno da donese sudove o svojoj efikasnosti i efektivnosti... ...Vrednost ove publikacije, prvenstveno naučnog karaktera, je njena zasnovanost na praktičnim iskustvima. Praktična primenjivost saznanja koja su prikazana u knjizi ogleda se u sistematizovanju opštih principa na kojima je zasnovano funkcionisanje sistema menadžmenta... (o autoru) Vladan Radlovački je docent na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu. Njegov višegodišnji naučno-istraživački, obrazovni i rad na realizaciji niza projekata unapređenja sistema menadžmenta jeste rezultat koji se jednom rečju može opisati kao uspešan, ali i rezultat koji bi bilo nemoguće postići bez timskog duha koji, je od samih početaka krasio Institut za industrijske sisteme, a danas krasi Departman za industrijsko inženjerstvo i menadžment.