Recenzenti: dr Slobodan Sokolović, red. prof. Tehnološkog fakulteta u Novom Sadu dr Rado Maksimović, red. prof. Fakulteta tehničkih nauka
Izdavač: Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu
Glavni i odgovorni urednik: prof. dr Ilija Ćosić, dekan Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu
Štampa: FTN - Grafički centar GRID, Trg Dositeja Obradovića 6, Novi Sad Štampanje odobrio: Savet za bibliotečku i izdavačku delatnost FTN-a u Novom Sadu Predsednik Saveta za bibliotečku i izdavačku delatnost: dr Radomir Folić, redovni profesor Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu CIP-Katalogizacija u publikaciji Biblioteka Matice srpske, Novi Sad 005. (075.8)
KRAVČENKO, Kiril Albertovič, 1976- Upravljanje velikom kompanijom / K. A. Kravčenko, V. P. Mešalkin; [prevod Ivan Golušin] - Novi Sad : Fakultet tehničkih nauka, 2011 (Novi Sad : Grid). - 282 str. : ilustr.; 25 cm. – (Edicija “Tehničke nauke - prevodi” ; br. 2) Tiraž 500. ISBN 978-86-7892-315-9
a) Preduzeće - Upravljanje (iz sadržaja) „ U poslednjih 20 godina udeo krupnog biznisa u razmerama svetske ekonomije povećao se skoro dva puta. Njegov uticaj na društvo i poslovnu sredinu stalno raste, a stabilnost razvoja velikih kompanija postaje garant stabilnosti ekonomije u celini. Na razvoj krupnog biznisa utiče mnogo faktora – od politike do lokalnih običaja i tradicija, ali kao najvažniji faktor se javlja efektivni sistem upravljanja. Prilikom pažljivog proučavanja aktivnosti velikih kompanija može se primetiti da je izgradnja sistema upravljanja u kompaniji važan, ali izuzetno složen proces. Pri njegovom formiranju neophodno je uzeti u obzir specifičnosti same organizacije bilo da je to lokalna ili međunarodna, industrijaska ili servisna, sirovinska ili prerađivačka. Drugim rečima, prvo pitanje se sastoji u pravilnoj klasifikaciji ili identifikaciji objekta upravljanja. Među najvažnijim faktorima, koji utiču na izbor modela upravljanja u organizaciji, nalaze se njena veličina i struktura. Što je kompanija veća, to su zadaci i resursi koji se mobilišu za njihovo rešenje većih razmera, obimniji, ozbiljniji su a ponekad i uzrokuju katastrofalne greške koje čine menadžeri. Time je, veći nivo njihove odgovornosti. Pri tome, ta odgovornost nije samo prema kompaniji i njenim akcionarima, već takođe prema klijentima, potrošačima i društvu u celini. To su razlozi zbog kojih se kod velikih kompanija strateški izbor modela i metoda upravljanja nalazi među prioritetnim problemima.”
(iz recenzije)
“ Cilj ovog udžbenika je izrada metoda i instrumenata projektovanja i razvoja sistema upravljanja velikim kompanijama. Među osnovnim zadacima su povećanje kvaliteta upravljanja pri izlasku ruskih kompanija u inostranstvo, pojačavanjekonkurentnosti na ruskom tržištu u okviru stalno rastuće konkurencije, smanjenje rizika od nedovoljno osmišljenih upravljačkih odluka, koje se donose u toku operativnog rada menadžera. Najvažnije je demonstriranje praktičnih recepata izgradnje i razvoja sistema upravljanja velikim kompanijama, budućim upravljačima.
Knjiga omogućuje produbljenu studiju i lakše razumevanje i usvajanje materije na predmetima Projektovanje proizvodnih sistema, Tehnologija orgenizacije preduzeća, Strateški menadžment i Upravljanje proizvodnim sistemima i na pojedinim disciplinama doktorskih studija u oblasti industrijskog inženjerstva i inženjerskog menadžmenta, a posebno može biti interesantna stručnoj javnosti, posebno iz velikih srpskih kompanija.”