Predmet: Matematika za inženjersku grafiku
(17 -
IGA008) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2010.. U okviru kursa studenti će se upoznati sa matematičkim sadržajima koji su osnova za rešavanje zadataka u oblasti animacije i računarske grafike. Akcenat će biti na povezivanju praktičnih sadržaja i pojmova sa kojima se studenti susreću na drugim kursevima u okviru ovog master programa, sa matematičkim formulacijama istih pojmova. Sticanje kompletnih znanja o zadacima, alatima i metodama u okviru inženjerske grafike i animacije; razumevanje teorijskih – matematičkih- osnova ove oblasti i njihova praktična upotreba. Linearne transformacije vektorskih prostora. Promena baze. Algebarska i geometrijska interpretacija u ravni i prostoru. Afina i perspektivna geometrija. Homogene koordinate. Translacija. Projekcija.
Ortogonalne matrice. Ojlerovi uglovi. Kvaternioni.
Krive u ravni. Konusni preseci. Krive u prostoru. Predstavljanje i generisanje površi. Obrtne i druge površi. Preslikavanja površi. Osnovne topološke karakteristike objekata u ravni i prostoru.
Polinomna interpolacija krivih. Hermitove krive, Bezijeove krive, Bernštajnova baza. Splajnovi.
Interpolacija površi.
Predavanja i audio-vežbe. Deo časova vežbi može se organizovati u računarskoj laboratoriji. Konsultacije.
|