Програм се примењује од 24.02.2014..
Циљ предмета је да студенте упозна са карактеристикама наслеђених информационих система и мотивима за њихову евалуацију и унапређење. Развија се свест студената о проблемима везаним за унапређење наслеђених информационих система и њихову интеграцију са другим информационим системима. Студенти ће овладати приступима за еволуцију и методама и техникама реинжењеринга информационих система.
Студенти ће, након успешно завршеног курса, разумети основне изазове, концепте и мотиве за еволуцију наслеђених информационих система. Биће оспособљени да, у датом контексту, евалуирају расположиве методе, технике и алате за еволуцију датог наслеђеног информационог система, да одаберу и ефикасно примене изабране методе, технике и алате у циљу унапређења наслеђеног информационог система.
Појам, врсте и карактеристике наслеђених информационих система (НИС). Мотиви за еволуцију (модернизацију) НИС-а (тржишни, пословни, технолошки). Приступи модернизацији НИС-а: миграција, имплементација пакета, ре-хостинг, реструктурирање, реинжењеринг. Задаци и животни циклус реинжењеринга. Реверзни и прогресивни инжењеринг. Реинжењеринг дизајна НИС-а. Одржавање и унапређивање наслеђеног програмског кода. Технике за подршку процеса разумевања програмског кода. Реижењеринг база података. Екстракција логичке структуре обележја из репозиторијума базе података. Примена data mining техника за екстракцију информација о НИС-у: ограничења базе података, правила пословања и процеса пословања из базе података. Процес концептулизације. Архитектуром подржана модернизација (Architecture Driven Modernization, ADM). Технички ADM, ADM апликација и података, ADM пословне архитектуре. ADM Стандарди. Моделима подржан реинжењеринг НИС-а. Изазови, концепти, покретачи и стратегије интеграције НИС-а у контексту реинжењеринга НИС-а.
Предавања; рачунарске вежбе; консултације; самостална израда обавезних задатака. Током целокупног процеса извођења наставе, студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
R. Valvedere, M. R. Talla | Information Systems Reengineering for Modern Business Systems | 2012 | IGI Global | Енглески |
W. M. Ulrich, P. Newcomb | Information Systems Transformation Architecture-driven Modernization | 2010 | Morgan Kaufman | Енглески |
Favre, L. | Model Driven Architecture for Reverse Engineering Technologies: Strategic Directions and System Evolution | 2010 | Engineering Science Reference, Hershey | Енглески |
J. Fong | Information Systems Reengineering and Integration | 2006 | Springer | Енглески |
S. W. Ambler, P. J. Sadalage | Refactoring Databases: Evolutionary Database Design | 2011 | Addison-Wesley | Енглески |
Tripathy P., Naik K. | Software Evolution and Maintenance – a Practitioner’s Approach | 2015 | Wiley | Енглески |
Fowler M. | Refaktorisanje - poboljšanje dizajna postojećeg koda | 2003 | CET | Српски језик |
Гњатовић, М., Стефановић, Д. | Изабране теме из безбедности и сигурности информационих система | 2018 | Факутет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Crnkovic, Ivica Asklund, Ulf | Implementing and integrating product data management and software configuration management | 2003 | Artech House | Енглески |
Avison, D., Fitzgerald, G. | Information Systems Development : Methodologies, Techniques & Tools | 2006 | McGraw Hill Education, London | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 20.00 |
Предметни пројекат | да | да | 30.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |