Предмет: Конкурентни менаџмент
(06 -
EOS42) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.10.2010.. Предмет Конкурентни менаџмент осмишљен је ради стицања основних знања из области управљања конкурентношћу на различитим фокусним нивоима. С обзиром да се анализа свих економских ентитета (од предузећа и појединаца до самих држава) у великој мери ослања на поређење са другим сродним ентитетима може се констатовати да је данас у светском економском систему присутно нешто што се може назвати упоредна економија као посебна грана економске науке са изузетном применом у пракси. У свету постоји и свакодневно се формира велики број различитих индикатора, којима се прате различити аспекти конкурентности неке економије, а њихово разумевање, праћарње и контрола управо и представља образовни циљ овог предмета По завршетку курса студенти ће боље разумети важност мерења и праћења конкурентности, као и значај њеног сталног унапређивања. Европске глобалне стратегије. Сценарио анализе. Утицај процеса глобализације. Национална конкурентност. Регионална конкурентност. Секторска конкурентност. Улога знања у повећењу конкурентности. Индекси конкурентности. Анализа постојећих индекса конкурентности према положају Р. Србије и земаља западног Балкана. Практична настава. Комбинација интерактивног и класичног приступа предавањима. Студенти се охрабрују да ативно учествују у настави, постављају питања, коментаришу.
|