Predmet: Računarska grafika
(17 -
RI4A) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 30.09.2005.. Osposobljavanje studenata za razvoj i manipulaciju elementima računarske grafike u prostoru. Stečena znanja i veštine koriste se za razvoj softvera specifične vizuelizacije informacija upotrebom DirectX i/ili OpenGL, digitalizaciju i obradu grafičkog materijala - Photoshop, CorelDraw i Matlab. Osnovni pojmovi. Hardverska i softverska arhitektura (OpenGL, DirectX, X3D) grafičkih računarskih sistema. Uvod u 3D graphics pipeline. Tehnike 3D modelovanja i algoritmi za model/view transformaciju. Teorija boja. Modelovanje lokalne iluminacije i senčenja. Kliping. Projekcija. Rasterizacija. Uklanjanje nevidljivih linija/površina. Prevlačenje teksture i efekti. Globalna iluminacija. Grafički korisnički interfejs i uređaji. Predavanja, računarske vežbe, konsultacije. Gradivo predmeta je organizovano u 2 celine koje se proveravaju u formi 2 testa tokom predavanja. Na vežbama, programski se prikazuju i manipuliše sa 3D primitivama koristeći OpenGL ili X3DirectX po izboru studenata čiji se kvalitet vrednuje. Uspešno rešene vežbe su uslov za izlazak na ispit. Ispit se polaže u pismenoj formi. Osvojeni bodovi sa ispita, testova i obaveza sa vežbi se sabiraju formirajući konačnu ocenu.
|