Програм се примењује од 23.10.2012..
Циљ предмета је да студенти науче основне законе Електротехнике и оспособе за решавање електричних кола временски константних струја и временски променљивих струја.
Студенти који успешно савладају градиво на предмету знају да реше једноставна електрична кола временски константне струје, да реше једноставна електрична кола са простопериодичним струјама, да израчунају тренутну, активну, реактивну и највећу снагу у електричним мрежама. Студенти су оспособљени да решавају једноставније електротехничке проблеме, да успешно комуницирају са колегама из струке и да буду успешан део мултидисциплинарног тима.
Рад електричних сила, напон и потенцијал. Кондензатори. Јачина електричне струје. Први Кирхофов закон. Омов закон и отпорници. Редна и паралелна веза отпорника. Џулов закон. Други Кирхофов закон. Генератори и њихове карактеристике. Просто електрично коло. Решавање електричних мрежа. Електрична кола временски променљиве струје. Простопериодични режим, Импеданса, Решавање кола у комплексном домену, Фазори, Комплексна снага, Услов преноса максималне снаге, Симетрични трофазни системи.
Настава се изводи у виду предавања, уз мултимедијалне презентације. У настави се примењује индуктивни метод. На основу низа малих примера, студенти стичу знања која изграђују инжењерску интуицију. Студенти раде четири лабораторијске вежбе из једносмерних и простопериодичних струја.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Анамарија Јухас, Миодраг Милутинов, Неда Пекарић Нађ | Збирка задатака из основа електротехнике за струковне студије | 2012 | едиција ФТН | Српски језик |
Giorgio Rizzoni | Principles and applications of electrical engineering | 2011 | McGraw Hill | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Одбрањене лабораторијске вежбе | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 70.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |