Програм се примењује од 10.10.2007..
Стицање основних знања о стандардним начинима за пренос података и повезивање теоријске основе из ове области са конкретним решењима која се примењују у пракси.
Добро познавање принципа функционисања комуникационих протокола по OSI референтном моделу, као и практичних верзија протокола имплементираних у LAN i WAN мрежама, са нагласком на TCP/IP протоколима (Интернет).
· Увод. Аналогни и дигитални пренос. Преносни медијум.
· Асинхрони и синхрони пренос.
· OSI референтни модел.
· Физички ниво: RS-232 , модемски пренос и DSL.
· Ниво података: Контрола грешке и контрола тока: ARQ механизми.
· Мрежа са комутацијом пакета. Рутирање. Протоколи рутирања: RIP, OSPF, BGP. Контрола загушења. LAN/MAN технологије. MAC протоколи: IEEE 802.3, WLAN. LAN топологије и уређаји. Хаб, свич, рутер. TCP/IP протокол стек. IP протокол.
· Протоколи транспортног слоја TCP, UDP.
· Мрежне апликације (HTTP, E-mail, VoIP...).
· Криптографија и заштита у рачунарским мрежама.
Предавања; Аудиторне вежбе; Рачунарске вежбе; Лабораторијске вежбе; Консултације.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
A. Tanenbaum: A. Tanenbaum | Computer Networks | 2003 | 4th Edition, Prentice Hall | Енглески |
Alberto-Leon Garcia, Indira Widjaja | Communication Networks | 2000 | 2nd. Edition, McGraw-Hill | Енглески |
Douglas Comer | Internetworking with TCP/IP vol.1 | 2002 | prevod na srpski, CET Biblioteka | Енглески |
Ендру С. Таненбаум | Рачунарске мреже, превод четвртог издања (Таненбаум)
| 2005 | Микрокњиига, ИСБН: 86-7555-265-3 | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Предметни(пројектни)задатак | да | да | 30.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 70.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Аудиторне вежбе |
 | | Лабораторијске вежбе |
 | | Лабораторијске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |
 | | Рачунарске вежбе |