Predmet: Estetika vizualnih komunikacija
(17 -
IGA031) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2010.. Predmeti preduslovi
Osposobljavanje studenata da uvažavaju, formiraju i kreativno koriste vrednosni sud sentimenta u svim vidovima vizuelnih komunikacija, a posebno u medijima kao što su: zvuk, video/film, multimedija, internet i VR (virtuelna realnost). Razvijanje veštine stvaranja suda estetskog vrednovanja vizuelnih utisaka procesom empatije o kategorijama kao što su: skladnost, celovitost, lepota, uzvišenost, ljupkost, zanimljivost, itd. Da stečena znanja koriste u daljem procesu obrazovanja kao i u budućem profesionalnom radu. Pojam, definicija i značaj estetike u vizuelnim komunikacijama; faktori suda sentimenta: objektivni i subjektivni, svesni i nesvesni; estetski fenomeni lošeg ukusa: kič, kemp i treš; univerzalni principi estetike vizuelnih komunikacija: racionalno – kognitivni i principi nesvesnih faktora; racionalno kognitivni: matematički i geometrijski zasnovani na zlatnom preseku, geometrijskim transformacijama i ostali. Principi nesvesnih faktora: arhetipovi, geštalt, imerzija, 3D iluzije i ostali. Estetika grafike: tehnički aspekti, elementi (linija, figura, forma, pokret, tekstura i boja) i principi (projekcija, balans, proporcija, ritam, emfaza i jedinstvo) grafičkog izraza; estetske karakteristike i teorija percepcije boja; vrste projekcija i njihova upotreba u estetici vizuelnog. Predavanja,računarske vežbe. Konsultacije.
|