Program se primenjuje od 01.10.2013..
Cilj predmeta je ovladavanje znanjima i veštinama potrebnim za projektovanje usluga i uslužnog procesa uključujući sve specifičnosti uslužnog proizvoda. U predmetu se izučava veza između uslužnog koncepta, uslužnog procesa i uslužnog sistema i njihov značaj za efektivno i efikasno pružanje usluga usklađenih prema zahtevima korisnika.
Studenti će biti osposobljeni da projektuju i razvijaju uslugu i uslužni sistem, koristeći alate i tehnike inženjerstva usluga, i da na adekvatan način odrede potrebne resurse i tehnologiju u cilju stvaranja što boljih performansi usluge. Ovaj predmet daje kompetencije za upravljanje i unapređenje sistema u kome usluge čine dominantan rezultat procesa rada.
Uvod u inženjerstvo usluga; Priroda i karakteristike usluga; Identifikacija različitih tipova usluga i uslužnih procesa, analiza uslužne transakcije; Koncept usluga; Projektovanje i razvoj usluge; Upravljanje uslužnim procesom; Inženjerski alati za upravljanje uslužnim procesima; Kvalitet usluge i uslužnog procesa; Kontrola uslužnog procesa; Repozicioniranje uslužnih procesa; Učesnici u uslužnom procesu, menadžment korisnicima; Uslužni sistem, uslužni resursi; Inženjerski alati za konceptualno projektovanje uslužnog sistema; Menadžment tehnologijom; Menadžment kapaciteta.
Nastava se odvija kroz predavanja i auditorne, odnosno računarske vežbe, uz teorijsku obradu potrebnog broja studija slučaja. Vežbe obuhvataju uvođenje studenata u rešavanje problema primenom računara i tehnologije za interaktivnu obradu studija slučaja. Studenti u manjim grupama rade konkretan seminarski rad koji za cilj ima primenu stečenog znanja. Završni ispit se izvodi pismeno, odnosno usmeno.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Nenad Simeunović | Inženjerstvo usluga | 2019 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Salvendy, G., Karwowski, W. | Introduction to Service Engineering | 2010 | Wiley | Engleski |
Chang, C.M. | Service Systems Management and Engineering: Creating Strategic Differentiation and Operational Excellence | 2010 | Wiley | Engleski |
Haksever, C., Render, B., Russell, S.R., Murdick, G.R. | Service management and operations | 2000 | Prentice Hall | Engleski |
Simeunović, N., Lalić, B. | Operacioni menadžment | 2016 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Složeni oblici vežbi | da | da | 20.00 |
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
Teorijski deo ispita | ne | da | 50.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
 | | Predavanja |
 | | Predavanja |
 | | Auditorne vežbe |
 | | Auditorne vežbe |
 | | Auditorne vežbe |
 | | Računarske vežbe |
 | | Računarske vežbe |
 | | Računarske vežbe |