Predmet: 3D modelovanje
(09 -
IA009) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2010.. Predmeti preduslovi
Predmeti kojima je preduslov predmet 3D modelovanje
Upoznavanje studenata sa metodama modeliranja trodimenzionalnih objekata i izradom animacija. Stečena znanja su dobra osnova za praktičan rad u ovoj oblast. Mapiranje. Postupak mapiranja, interpolacija, parametri interpolacije, linearna interpolacija u 3D. MIP mapa. Bump mapiranje. Dislocirana mapa. Svetlosna mapa. Svetlo. Definicije: svetlo, osvetljenje, senčenje. Vizuelizacija svetla, merenje svetla. Refleksija: Phong-ov model, spekularna refleksija, difuzna refleksija. Belo i obojeno svetlo. Tinted svetlo. Relacije svetla i vode, Caustics. Tipovi svetlosnih izvora, tačkasto i konusno svetlo. Cilindrično svetlo i Area svetlo. Ambijetalno i linearno svetlo. Osnovne komponente svetlosnog izvora: pozicija i orijentacija, boja i intenziteta, senka. Osvetljavanje scene: Key svetlo, Fill svetlo, Kick i Rim svetla. Pozicije svetla: frontalno i bočno. Kamera. 3D pogled: sintetička kamera. Vidljive površi. Model 3D fotografisanja i snimanja. Sintetička kamera: pozicija, orijentacija, Look i Up vektori. Proporcija na grafičkom ekranu. Ugao posmatranja, sočivo kamere. Prednja i zadnja ravan odsecanja. Fokusna dužina. Tipovi kamera: Target i Free. Kontrola pogleda kamere. Zamućenje. Postavljanje kamere na putanju. Tipovi fotografija kod kamere. Dinamična kamera. Predavanja, računarske vežbe. Konsultacije.
|