Predmet: Interaktivna inženjerska grafika
(09 -
IA013) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2010.. Predmeti preduslovi
Upoznavanje studenata sa principima Interaktivne inženjerske grafike i osposobljavanje studenata za samostalni razvoj aplikacija. Da znanja stečena iz polja Interaktivne inženjerske grafike i razvoja aplikacija primenom VTK i OpenGL biblioteka, primenjuju u daljem procesu obrazovanja, kao i u budućem profesionalnom radu. Uvod u interaktivnu inženjersku grafiku. Upoznavanje sa VTK (Visulization ToolKit) objektno orijentisanom bibliotekom za prikaz 3D grafike. Osnovne klase za definisanje scene (vtkRenderWindow, vtkRenderer, vtkActor, vtkLights, vtkCamera, vtkMapper) primenom VTK biblioteke. Importovanje prethodno generisanih modela u 3DS formatu u radni prostor (vtk3DSImporter). Prostorne transformacije (translacija, rotacija i skaliranje) u VTK okruženju. Definisanje interakcije korisnika sa okruženjem (vtkRenderWindowInteractor). Definisanje tekstura i njihov import u radno okruženje (vtkTexture). Generisanje 3D modela primenom Marching cubes algoritma, na osnovu serije snimaka. Principi vizuelizacija vektorskog polja iz različitih inženjerskih oblasti. Uvod u OpenGL i GLUT biblioteku. Struktura programa za inženjersku grafiku primenom GLUT biblioteke. Reprezentacije opisa modela (CSG, B-Rep, Voxel i Dexel). Algoritmi prostorne podele prostora (Octree, Quadtree i BSP podele). Osnove virtualne realnosti (definicija pojma, principi, izlazni i ulazni uređaji). Definisanje aktivnog stereoskopskog prikaza primenom OpenGL biblioteke i CrystalEyes stereo naočara. Primena heptičkog uređaja Phantom Omni, za manipulaciju objektima u virtualnom prostoru. Predavanja, računarske vežbe i konsultacije.
|