Predmet: Analiza tokova materijala
(17 -
Z520) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 05.10.2012.. Obrazovni cilj predmeta je sticanje opštih znanja o metabolizmu antroposfere i analizi tokova materijala kao metodologiji za dizajniranje i analizu metabolizma antroposfere. Osnovni cilj je uspostavljanje osnova za adekvatno donošenje odluka prilikom upravljanja životnom sredinom, upravljanja resursima i identifikacije tokova materijala, kao i predviđanje ponašanja analiziranih sistema u zavisnosti od predloženih ili implementiranih tehnoloških ili tehničkih promena. Sticanje osnovnih znanja iz oblasti metabolizma antroposfere kao osnove za adekvatno upravljanje resursima i životnom sredinom. Osposobljavanje studenata da kroz inženjersku analizu primene metodologiju analize tokova materijala u cilju modelovanja antropogenog metabolizma, prikupljanja i obrade podataka, uz primenu softverskih paketa prilagođenih za sprovođenje analize tokova materijala. Teorijska nastava: Osnovni pojmovi antropogenog metabolizma, osnovni principi analize tokova materijala, veza između antropogenog metabolizma, upravljanja životnom sredinom i upravljanja resursima, mogućnosti primene analize tokova materijala u oblasti antropogenog metabolizma, osnovni metodi identifikacije i mapiranja tokova materijala, definisanje prioritetnih tokova materijala u životnoj sredini, upoznavanje sa osnovama softverskih paketa i mogućnostima njihove primene za modelovanje antropogenog metabolizma, mogućnost primene dobijenih rezultata u cilju unapređenja sistema upravljanja životnom sredinom i upravljanja resursima, upoznavanje sa osnovama metoda za evaluaciju rezultata dobijenih analizom tokova materijala.
Praktična nastava: analiza i upoznavanje sa softverskim paketima za sprovođenje analize tokova materijala, analiza studija slučajeva koje se odnose na problematiku obrađenu na predavanjima, računski zadaci, izrada primera tokova materijala za odabrani problem. Nastava se organizuje putem predavanja i vežbi uz puno učešće studenata. Studenti se u toku nastave na vežbama upoznaju sa različitim primerima iz prakse i rešavaju zadatke što doprinosi savladavanju materije koja je obrađena na predavanjima.
|