Predmet: Dizajnerski obrasci
(17 -
IZOO21) Osnovne informacije
Matične organizacione jedinice predmeta
Program predmeta
Program se primenjuje od 12.03.2014.. Predmeti preduslovi
Cilj nastavnog predmeta je da studentima pruži znanja iz oblasti dizajnerskih obrazaca u kontekstu objektno-orijentisanog (OO) modelovanja. Akcenat je na razumevanju značaja i potrebe ponovnog korišćenja projektantskih rešenja i programskog koda. Studenti će biti osposobljeni za sistematičan pristup analizi problema koji se javljaju u praksi, prepoznavanje mogućnosti primene odgovarajućih obrazaca kao rešenja uočenih problema i njihovu implementaciju. Studenti će naučiti koje su prednosti primene dizajnerskih obrazaca. Naučiće kako primeniti dizajnerske obrasce na zadatim primerima, modelovati ih korišćenjem UML (Unified Modeling Language) jezika za modelovanje i implemetirati korišćenjem odabranog OO programskog jezika. Rekapitulacija koncepata objektnog modela podataka. Rekapitulacija osnova UML-a. Pojam i primena obrazaca (pattern). Tipovi obrazaca. Pojam dizajnerskog obrasca. Obrazac Model - View - Controller. Vrste dizajnerskih obrazaca. Obrasci kreiranja: Singleton, Abstract Factory, Builder. Strukturni obrasci: Adapter, Bridge, Composite, Facade. Obrasci ponašanja: Command, Iterator, Observer. Predavanja; računarske vežbe; konsultacije; samostalna izrada obaveznih zadataka. Tokom celokupnog procesa izvođenja nastave, studenti se podstiču na intenzivnu komunikaciju, kritičko rezonovanje, samostalni rad i aktivan odnos prema procesu nastave.
|