Предмет: Пројектовање, провера и анализа система управљања заштитом животне средине
(12 -
II1025) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 23.10.2012.. Предмети предуслови
Циљ предмета је стицање напредних знања студената о концепту имплементације, развоја и начину управљања заштитом животне средине у предузећима са становишта захтева међународног стандарда ISO 14001:2004 базирано на процесном прилазу. Такође, циљ предмета је подизање свести студената о значају заштите животне средине за свеопшти развитак људског друштва. Студенти који одслушају предмет и положе испит су оспособљени да: (1) у потпуности разумеју захтеве међународног стандарда ИСО 14001:2004, (2) стичу знања и вештине за оцену заштите животне средине са становишта локације и делатности предузећа, (3) стичу знања и вештине за пројектовање и планирање система управљања заштитом животне средине, (4) стичу знања и вештине за вредновање аспеката заштите животне средине, (5) стичу знања и вештине за вредновање учинка заштите животне средине, (6) стичу знања и вештине за оцену и интерпретацији животног циклуса, (7) стичу знања и вештине за дефинисање начина реаговања у ванредним ситуацијама и (8) стичу знања и вештине за учествовање у успостављању система управљања заштитом животне средине, према захтевима стандарда ISO 14001:2004 у било ком предузећу. Предмет обухвата развој концепта одрживог развоја, глобалне проблеме животне средине, узроке и последице деградације животне средине, напредне принципе стратегије и политке одрживог развоја, принципе управљања еколошким ризицима. Предмет обухвата знања у области стандардизације управљања заштитом животне средине, метода процене утицаја на животну средину, итд. Део садржаја предмета је посвећен међународним конвенцијама, европском и домаћем законодавству у области животне средине. Настава на предмету обухвата предавања са примерима анализе стања, различитих стратегија и избора и оцене примењених стратегија на очувању животне средине. На вежбама студенти реализују семинарски рад који по изради презентују осталим студентима групе након чега се, уз помоћ асистента, реализује дебата. У оквиру вежби се подстиче рад у групама.
|