Program se primenjuje od 01.10.2005..
Primena osnovnih, teorijsko metodoloških, naučno-stručnih i stručno-aplikativnih znanja i metoda na rešavanju konkretnih problema u okviru izabrane oblasti. U okviru ovog dela završnog rada student izučava problem, njegovu strukturu i složenost i na osnovu sprovedenih analiza izvodi zaključke o mogućim načinima njegovog rešavanja. Proučavajući literaturu student se upoznaje sa metodama koje su namenjene za rešavanje sličnih zadataka i inženjerskom praksom u njihovom rešavanju. Cilj aktivnosti studenata u okviru ovog dela izrade diplomskog rada ogleda se u sticanju neophodnih iskustava kroz rešavanja kompleksnih problema i zadataka i prepoznavanje mogućnosti za primenu prethodno stečenih znanja u praksi.
Osposobljavanje studenata da samostalno primenjuju prethodno stečena znanja iz različitih oblasti koje su prethodno izučavali, radi sagledavanja strukture zadatog problema i njegovoj sistemkoj analizi u cilju izvođenju zaključaka o mogućim pravcima njegovog rešavanja. Kroz samostalno koričćenje literature, studenti proširuju znanja iz izabrane oblasti i proučavaju različitih metoda i radove koji se odnose na sličnu problematiku. Na taj način, kod studenata se razvija sposobnost da sprovode analize i identifikuju probleme u okviru zadate teme. Praktičnom primenom stečenih znanja iz različih oblasti kod stuedenata se razvija sposobnost da sagledaju mesto i ulogu inženjera u izabranoj oblasti, potrebu za saradnjom sa drugim strukama i timskim radom.
Formira se pojedinačno u skladu sa potrebama i oblašću koja je obuhvaćena zadatom temom završnog rada. Student proučava stručnu literaturu, stručne i diplomske radove studenata koji se bave sličnom tematikom, vrši analize u cilju iznalaženja rešenja konkretnog zadatka koji je definisan zadatkom završnog rada.
Mentor završnog rada sastavlja zadatak rada i dostavlja ga studentu. Student je obavezan da završni rad izradi u okviru zadate teme koja je definisana zadatkom završnog rada. Tokom izrade završnog rada, mentor može davati dodatna uputstva studentu, upućivati na odrećenu literaturu i dodatno ga usmeravati u cilju izrade kvalitetnog završnog rada. U okviru teorijskog dela završnog rada student obavlja konsultacije sa mentorom, a po potrebi i sa drugim nastavnicima koji se bave problematikom iz oblasti teme završnog rada. U okviru zadate teme, student po potrebi vrši i određena merenja, ispitivanja, brojanja, ankete i druga istraživanja, ako je to predviđeno zadatkom završnog rada.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
- | Aktuelni časopisi svih godina izdavanja i odbranjeni završni radovi iz date oblasti | - | | |
Đurić, S. | Istraživanje bezbednosti : kvalitativni pristup | 2010 | Univerzitet u Beogradu, Fakultet bezbednosti, Beograd | Srpski jezik |
Keković, Z. i dr. | Procena rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja | 2011 | Centar za analizu rizika i upravljanje krizama, Beograd | Srpski jezik |
Babić, B. | Sistem zaštite i spasavanja | 2016 | Visoka tehnička škola strukovnih studija u Novom Sadu | Srpski jezik |
Babić, B. | Zaštita i spasavanje, knjiga 2 | 2015 | Visoka tehnička škola strukovnih studija u Novom Sadu | Srpski jezik |
Huder, R.C. | Disaster operations and decision making | 2012 | John Wiley & Sons, inc., New Jersey | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Seminarski rad | da | da | 50.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 50.00 |
Trenutno nema podataka o izvođačima nastave!