Program se primenjuje od 01.10.2013..
Sociologija kulture i umetnosti istražuje sociološku pespektivu umetnosti i popularne kulture. Obuhvatajući mnogobrojna umetnička polja kao npr. slikarstvo, film, arhitektura, fotografija, knjuževnost, Sociologija kulture i umetnosti nastoji da ponudi bogatu i stimulativnu perspektivu umetnosti. Nastoji se istražiti priroda umetnosti u društvu kroz praćenje procesa izrade, distribucije i primanja umetničkog dela od strane publike i javnosti. Teorijska analiza umetnosti podrazumeva razumevanje istorijskih i savremenih dela arhitekture, fotografije, slikarstva, pozorišta, filma, ali predstavlja i pokušaj da se vidi kako su i dela umetnosti ne samo proizvod umetnikovog rada, nego da se u njih utiskuju i tekući društveni procesi (globalni i lokalni) koji se odvijaju bilo između umetnika među sobom, publike i umetnučkog dela, umetnikovog ekonomskog i kulturnog okruženja. Pored stvarnosti sociološka analiza umetnosti i kulture ne zaobilazi ni uticaj istorijskog konteksta.
Ovim predmetom nastoji se studentima ponuditi jedna nova perspektiva umetnosti i da se omogući studentima potpunije razumevanje scenskog dizajna sa stanovišta publike, proizvodnje i reprodukcije umetničkog dela kako bi im olakšalo razumevanje kreativnog procesa stvaranja umetnosti i uticaja društva na taj proces.
Umetnost i društvo: šta je umetnost, sociologija umetnosti: nova perspektiva, umetnost kao refleksija društva, umetnost kao oblikovatelj društva, kulturni identitet i umetnost, promišljanje popularne kulture. Umetnost kao ideologija, cenzura u umetnosti, kulturalna politika i arhitektura, univerzalnost umetničkih dela i umetnosti.. Proizvodnja i potrošnja umetnosti, reprodukcija umetnosti ili gubitak umetnosti, industrija kulture i umetnosti, umetnost, internet i novi mediji, virtuelna umetnost i kultura. Publika, performans i teorija izvođenja, socijalna dramaturgija, konceptualna umetnost, Pop Art: umetnost revolucije, Eko-art: umetnost kao odgovor na ekološku krizu, moda: hir potrošačkog društva, spektakl, fotografija kao dokaz i fragment stvarnosti.
Predavanja, kolokvijum, završni ispit.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Inglisand, D and J. Hughson | The Sociology of Art | 2005 | Hampshire: Palgrave Macmillan | Engleski |
Taner, J. | Sociology of Art: A Reader | 2003 | London: Routledge | Engleski |
Harrington, A. | Art and Social Theory: Sociological Arguments in Aestetics | 2004 | London: Polity Press. | Engleski |
Zolberg, V. | Constructing a Sociology of the Arts | 1990 | London: Cambridge University Press | Engleski |
Alexander, V. | Sociology of the Arts: Exploring Fine and Popular Forms | 2003 | Oxford: Wiley-Blackwell | Engleski |
Caves, R. | Creative Industries: Contracts between Art and Commerce | 2002 | London: Harvard University Press | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Test | da | da | 35.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 10.00 |
Usmeni deo ispita | ne | da | 50.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Predavanja |