Predmet: Pouzdanost tehničkih sistema i održavanje
(17 -
II1016) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 19.10.2012.. Cilj prvog dela predmeta je obučavanje studenata u postupcima određivanja pouzdanosti i u korišćenju dobijenih podataka o pouzdanosti elemenata / sistema. Cilj drugog dela predmeta je da nauči studente osnovama održavanja (koncepcije, tehnologije, dijagnostika...), kako bi bili spremni za pohađanje predmeta koji detaljnije proučavaju svaki od ovih elemenata Nakon položenog ispita, studenti će biti osposobljeni za izračunavanje pouzdanosti elementa na osnovu prikupljenih podataka, izračunavanje pouzdanosti sistema na osnovu definisane / određene pouzdanosti elemenata sistema i definisane blok šeme sa aspekta pouzdanosti za posmatrani sistem. Takođe, studenti će steći opšta znanja o konstruisanju i upotrebi stabla otkaza i o projektovanju elemenata na osnovu pouzdanosti. Pored navedenog, studenti će biti osposobljeni za učestvovanje u postupcima definisanja intervencija održavanja, izrade planova održavanja, definisanja odgovarajuće tehnologije obnavljanja rezervnog dela, definisanja troškova održavanja i osnovne ocene uspešnosti održavanja. Struktura za Pouzdanost: Matematičke osnove pouzdanosti, Pouzdanost elemenata, Pouzdanost sistema, Alokacija pouzdanosti, Projektovanje na bazi pouzdanosti, Analiza stabla otkaza. Struktura za Održavanje: Istorija održavanja, Koncepcije održavanja, Politike održavanja, Položaj i organizacija održavanja, IIS prilaz projektovanju i upravljanju održavanjem, Tehnologije održavanja, Tehnička dijagnostika, Modeli održavanja, Troškovi održavanja, Uspešnost održavanja. Nastava se sastoji iz dva dela. Prvi deo obuhvata teorijske osnove, dok drugi deo obuhvata auditorne i računske vežbe, gde studenti primenjuju odgovarajući matematički aparat sa ciljem određivanja pouzdanosti posmatranog elementa / sistema i, u drugom delu ispita, određivanja optimalnog perioda preventivnih intervencija održavanja. I tokom nastave i tokom vežbanja se koriste laptop i bim projektor, zbog potrebe slikovitijeg i preciznijeg prikazivanja ključnih elemenata nastavnih jedinica. Gde je to moguće, koriste se i pripremljeni podaci i dijagrami, uz korišćenje simulacije promena određenih parametara teorijskih raspodela i grafičkog prikaza tih promena. I predavanja i vežbe su propraćene sa velikim brojem primera iz prakse.
|