Програм се примењује од 01.10.2013..
Основни циљ предмета Предузетништво јесте да студентима индустријског инжењерства и инжењерског менаџмента обезбеди (1) разумевање основних концепта и праксе предузетништва и предузетничког начина размишљања, (2) разумевање значаја иновације за предузетништво и нових захтева различитих привредних области, (3) разумевање процеса претварања пословне идеје у предузетнички подухват. Циљ предмета је да свим студентима пружи разумевање стварања предузетничког окружења у предузећима, независно од њихове структуре, величине и привредне делатности и да их оспособи да разумеју неопходне предуслове покретања сопственог посла.
Студенти који одслушају предмет и положе испит из овог предмета, су оспособљени да (1) разумеју основне појмове предузетништва, препознају предузетничке особине и развијају предузетнишво у свом ставу и понашању према пословном окружењу; (2) анализирају и примене самостално елементе основног процеса осмишљавања, реализације и контроле пословне идеје, (3) прихвате и осмисле принципе кључне за предузетнички процес, као и да разумеју карактеристичне проблеме покретања сопственог посла и начине њиховог превазилажења. Такође ће бити упознати и са основним утицајем пословних и других релевантних институција на развој предузетништва.
Уводни део (значај и улога предузетништва за развој предузећа и привреде, развој предузетништва до данас). Основни појмови предузетништва, начела и правила предузетништва. Митови предузетништва; предузетништво за 21.век , нови послови и пословне вештине инжењера и менаџера; иновације и предузетништво у новим условима. Предузетник и предузетништво (појам и дефиниција предузетника, карактеристике, вештине и умеће, примери успешних и лоших предузетника). Инжењер, менаџер, предузетник (сличности и разлике, неопходне вештине, интеграција вештина и неопходног знања). Значај идеје за предузетнички процес (шта је пословна идеја, интерни и екстерни извори пословних идеја, технике креирања идеја, заштита пословне идеје). Процес преображаја идеје у посао. Неопходна истраживања услова у спољашњем и унутрашњем окружењу (клијенти, добављачи, тржиште, конкуренција, ресурси, итд.). Спровођење и контрола процеса спровођења пословне идеје. Стандарни проблеми покретања посла и начини превазилажења (организовање, финансирање, истраживање тржишних услова, тимски рад, правни аспекти). Правци промена (интерни и екстерни утицаји на пословање предузећа); критеријуми за даљи развој предузетничког подухвата. Утицај спољашњег окружења (специфичности окружења, институције, правни и законски оквир, финансирање). Значај и изазови предузетништва, врсте предузетништва (корпоративно, интерно, породично); нови пословни модели који подстичу предузетништво, примери добре праксе).
Настава на предмету обухвата аудиторна предавања, вежбе, консултације, разматрање конкретних проблема из области предузетништва. Предавања делом реализују власници успешних малих и средњих предузећа и представници кластера и институција значајних за подстицај предузетништва. Презентација семинарских радова. Практична настава – вежбе на практичним примерима, студија случајева и њихово решавање.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Пенезић, Н. | Предузетништво – савремени приступ | 2009 | Фабус, Ср. Каменица | Српски језик |
Сахар и Боби Хашеми | Свако то може – 57 правила предузетничког живота | 2005 | Плато, Београд | Српски језик |
Бороцки, Ј. | Основе предузетништва – електронска скрипта | 2012 | Факултет техничких наука у Новом Саду | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 70.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |
| | Аудиторне вежбе |