Program se primenjuje od 01.10.2013..
Cilj predmeta je da pruži studentima sveobuhvatan pogled i kompetencije u području poslovne komunikacije, kroz usvajanje i savladavanje znanja o njenoj ulozi i značaju za poslovanje, a u cilju uspostavljanja povoljne klime kroz različite komunikacione aktivnosti u internom i eksternom okruženju.
Studenti će biti sposobni da se uključe u efektivnu i etičnu komunikaciju kroz analizu i primenu osnovnih principa komunikacije povezanih sa svrhom i kontekstom, kulturološki razumeju, poštuju i prihvate druge, upotrebe validne informacije i zvučne argumente, kao i adekvatan vid slušanja, u svrhu postizanja cilja komunikacije i odgovora na efektivan način, usklade neverbalno ponašanje sa svrhom komunikacije, odaberu i organizuju sadržaj poruke koja direktno podržava svrhu, ostvare ciljeve bazirane na analizi karakteristika, stavova, interesa ili sposobnosti publike.
Komunikacija - izazovi u poslovnom okruženju; Značaj verbalne i neverbalne komunikacije; Dvosmerna komunikacija i važnost povratne informacije; Efikasno pisanje pozitivnih, rutinskih, negativnih i ubedljivih poruka, priprema formalnih i neformalnih izveštaja, pisama i propratnih pisama, e-mail poruka itd. Pisanje CV-a, motivacionog i propratnog pisma; Priprema za intervju i simulacija procesa intervjua; Etika u poslovnoj komunikaciji, razumevanje i poštovanje poslovnih kodeksa; Poslovni bonton, poslovna korespodencija, poslovni rečnik; Komunikacija u timu; Komunikacija sa različitim tipovima ličnosti; Pregovaranje; Učešće u sastancima; Prezentacije i priprema za usmena izlaganja; Savremeni načini komunikacije u poslovnom svetu, virtuelna komunikacija (telekonferencije); Umrežavanje. Komunikacija putem novih komunikacionih kanala; Kulturne različitosti u poslovnom svetu.
Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama, analiziraju se komunikacioni problemi i situacije različitim metodama, računarska simulacija. Deo vežbi se odvija uz pomoć laboratorijske opreme.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|
Lalić, D. | Poslovno komuniciranje – e skripta | 2012 | FTN, Novi Sad | Srpski jezik |
Carter, C.J. | Keys to Business Communication | 2012 | Prentice Hall | Engleski |
Quintanilla,.M., Wahl, S.T. | Business and Professional Communication | 2011 | Sage Publication | Engleski |
Cheesebro, O’Connor, Rios | Communication skills: Preparing for Career Success | 2010 | Pearson Education, Inc. | Engleski |
Roebuck, D. | Improving Business Communication Skills | 2010 | Pearson Education, Inc. | Engleski |
Munter, M.M. | Guide to Managerial Communication | 2012 | Prentice Hall | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|
Prisustvo na vežbama | da | da | 5.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | ne | da | 70.00 |
Kolokvijum | da | ne | 20.00 |
Kolokvijum | da | ne | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | da | da | 5.00 |
Seminarski rad | da | da | 20.00 |
| Ime i prezime | Vid nastave |
---|
| | Predavanja |
| | Auditorne vežbe |