Predmet: Dizajn prostornih oblika
(17 -
IA006) Osnovne informacije
Program predmeta
Program se primenjuje od 01.10.2010.. Predmeti kojima je preduslov predmet Dizajn prostornih oblika
Osposobljavanje studenata za prostornu vizuelizaciju i za generisanje prostornih modela. Korišćenje grafičkih programa za 3D vizuelizaciju, kao i dobra percepcija prostora. Grafički programski sistemi i modeli. Načini prezentovanja informacija: rasterska grafika i vektorska grafika. Osnove prostornog oblikovanja. Korisnički interfejs. Struktura programskih sistema za prostorno oblikovanje. Slika: prirodna i generisana. Snimanje objekata. Predstavljanje projiciranja i pogleda. Paralelno projiciranje: ortogonalno i koso. Centralno projiciranje, perspektivna slika sa jednim, dva ili tri nedogleda. Ortogonalne projekcije. Aksonometrijske projekcije. Dizajn pogleda kod kompjutera. Krive u računarskoj grafici: kubni splajn, normalizovani kubni splajn, Bezijeove krive, NURBS. Površi u računarskoj grafici: rotacione površi, prostiruće površi, kvadrike, vođene i razvojne površi, Kunove linearne površi, Kunove dvostruko kubne površi, prikazivanje površi pomoću zakrpa, kartografske parametarske površi, dvolinearne površi, Bezijeove površi. Geometrijski primitivi: kocka, paralelopiped, cilindar i lopta. Preseci krivih i površi: algebarske metode, metode deljenja, diskretne metode. Kontura površi. Preseci površi na osnovu geometrijskih modela. Bulove operacije sa solidima. Vidljivost: slikarski algoritam, Newell -ov algoritam, Warnock -ov algoritam, Z Buffer algoritam. Algoritmi odsecanja: Clipping, Cohen-Sutherland Line Clipping, Cyrus-Beck. Promene oblika objekata. Pomeranje temenih tačaka. Globalne promene oblika. Promene slobodne forme. Transformacije: 2D i 3D. Konfigurisanje prostora. Dobijanje 3D slike od 2D uzorka. Fraktali. Primena različitih aplikativnih softvera. Skiciranje: 3D scena. Postavljanje scene: očna tačka i ravan lika. Predavanja, računarske vežbe, konsultacije.
|