Предмет: Основи просторног дизајна
(17 -
F312) Основне информације
Матичне организационе јединице предмета
Програм предмета
Програм се примењује од 01.11.2012.. Предмет основи просторног дизајна има за циљ да оспособи студенте за рад у програмима просторног окружења кроз упознавање са теоријским основама и практичном применом кроз рачунарске вежбе. Теоријски део обухвата сав потребан материјал како би се разумели сложени процеси приказивања тродимензионалних облика на рачунару, њихове манипулације, објашњава и приказује елементе који могу бити садржани у делу рачунарске графике која обухвата просторни дизајн, разчлањујући их на променљиве параметре од којих зависи резултат који се жели добити. Кроз практични део, студенти, на рачунарима, имају прилику да тестирају и употребе теоријско знање, стичући на тај начин знања која могу употребити у даљем раду. 3Д реални прикази су данас најпримењенији облик визуализације. Пре свега због свог просторног и фотореалистичног приказа, овакав начин визуализације је постао водећи у овој сфери. Студенти су оспособљени да самостално приступе проблематици израде 3Д модела у различитим 3Д програмима, њиховом мапирању, осветљењу и фотореалистичном рендеру. Теоријска знања примењују се на све типове 3Д објеката, њиховог сенчења, мапирања, осветљења и рендера као и на међусобне разлике између различитих типова модела као и различитих типова моделовања, са акцентом на подобност употребе за различите намене. Структура 3Д модела тј. њихови подобјекти детаљно су разрађени дајући студентима темеље разумевања и рада са различитим типовима објеката, независно од програмског алата који могу користити. Предмет садржи више области кључних за овладавање основама просторног дизајна од којих је прва област моделовања, а садржи: бокс моделинг, моделовање ивицама, NURBS моделовање, процедурално моделовање, моделовање уз помоћ фотографије и 3Д скенирање. Поред техника моделовања садржај предмета обухвата и принципе поделе површине модела (са освртом на предности коришћења различитих алгоритама поделе и начином саме употребе), технике деформација објеката чијом употребом се добијају просторни облици које је готово немогуће постићи само моделовањем. У другој области обрађена је проблематика употребе материјала у којој су најзначајнији: стандардни материјали, специјализовани материјали, кроз лекцију дефинисања боје у 3Д простору, употребе шејдера и чврстих објеката, типова површина и симулирања различитих површинских обрада. Област осветљења на предмету обухвата: стандардно осветљење, специјализована осветљења (Индиректна осветљења и фотометрик), осветљења и начини постављања осветљена на сцену у зависности од намене финалног производа и нивоа реалистичности који се жели постићи. Такође кроз садржај који обухвата светла објашњени су различити специјални ефекти који се могу укомбиновати са различитим типовима осветљења, као што су Volume lights, Light flare и други. Област рендера објашњава стандарде рендере који се користе у просторном дизајну као и неке од специјализованих рендера. Настава се изводи савременим дидактичким средствима и методама, интерактивно у виду предавања, и рачунарских вежби. На предавањима се излаже теоријски део градива пропраћен примерима и симулацијом решења ради лакшег разумевања предметне материје. Рачунарске вежбе су организоване на начин да допуне вештине практичним знањима омогућавајући студентима конкретну примену знања стечених на предавањима. Поред предавања и вежби редовно се одржавају и консултације.
|