Програм се примењује од 01.10.2013..
Циљ предмета је савладавање основних концепата архитектуре савремених информационих система. Студенти ће разумети савремене комуникационе системе и својства, задатке и примену комуникационих протокла, са посебним освртом на технологије на којима је заснован Интернет. Студенти ће бити обучени да одаберу одговарајућу комуникациону инфраструктуру за подршку датом информационим систему.
Студенти ће бити обучени за рад у мрежном окружењу, разумеће принципе рада локалних мрежа, како се више физичких мрежа повезује у координирани систем и како апликације могу да користе резултујући систем. Стећи ће знања о архитектури фамилије протокола комуникационих система, односима између протокола различитих нивоа унутар истог система учесника у комуникацији и односима између протокола истог нивоа на различитим системима који учествују у комуникацији. Студенти ће овладати знањима на основу којих ће разумети рад у редовним условима, препознавати нередовна стања и квалификовано описати нередовно стање у окружењу у којем су системи директно повезани у део комуникационог система и у окружењу у којем су системи индиректно повезани. Разумеће појам архитектуре интегрисаног информационог система, вредности интеграције, биће у могућности да објасне различите погледе на интегрисани информациони систем.
Архитектура информационог система. Дистрибуирани системи, хардверски и софтверски концепти. Архитектура фамилије протокола комуникационог система (International Organization for Standardization (ISO) референтни модел и Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) модел, енкапсулација). Веза апликативног нивоа ка комуникационом систему (network socket, socket API ). Транспортни ниво, проблеми које решава и начини њиховог решавања (TCP и UDP - User Datagram Protocol). Мрежни ниво, проблеми које решава и начини њиховог решавања (IP, IP адресирање, приватно и јавно адресирање, NAT (Network Address Translation) и ICMP (Internet Control Message Protocol)). Системски сервис DNS (Domain Name System), организација скупова имена и додељивање/везивање различитих параметара за имена. Преносни ниво, проблеми које решава и начини њиховог решавања (Ethernet, broadcast домен, ARP (Address Resolution Protocol), VLAN (Virtual LAN), PPP (Point-to-Point Protocol)). Основе рутирања, динамичко рутирање. Интерфејси ка физичком нивоу, CSMA/CD (Carrier-sense multiple access with collision detection), стандардни Ethernet интерфејси.
Предавања; рачунарске вежбе; консултације; самостална израда обавезних задатака. Током целокупног процеса извођења наставе, студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Comer D. E. | Internetworking With TCP/IP, Vol I: Principals, Protocols and Architecture | 2013 | Pearson | Енглески |
Stallings W. | Data & Computer Communications | 2013 | Pearson | Енглески |
Parziale L., Britt T. D., Davis C., Forrester J., Liu W., Matthews C., Rosselot N. | TCP/IP Tutorial and Technical Overview | 2006 | IBM Redbooks | Енглески |
Башичевић, И., Поповић, М., Ковачевић, В. | Основе рачунарских мрежа 1 | 2017 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Бојовић, Ж., Шух, Ј., Шећеров, Е. | Рачунарске мреже засноване на интернет протоколу : практикум за лабораторијске вежбе | 2017 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Kurose, F. J., Ross, W. K. | Umrežavanje računara : Od vrha ka dnu, prevod 6. izdanja | 2014 | CET, Beograd | Српски језик |
Chappell, L. | Wireshark® Network Analysis | 2012 | Chappell University | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Сложени облици вежби | да | да | 40.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Тест | да | да | 10.00 |
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија | не | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 10.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
| | Предавања |
| | Предавања |
| | Рачунарске вежбе |
| | Рачунарске вежбе |