28 Јован Тепић, "Истраживање утицаја масе и брзине шинских возила на вредност отпора од кривине"
11.12.2013. - 13:39
Едиција: „ТЕХНИЧКЕ НАУКЕ - МОНОГРАФИЈЕ”
Назив монографије: „Истраживање утицаја масе и брзине шинских возила на вредност отпора од кривине”
Аутор: Јован Ђ. Тепић
Рецензенти: др Стево Ерор, ред. проф. (у пензији) Саобраћајног факултета у Београду др Ђорђе Копић, ред. проф. Факултета техничких наука у Новом Саду
Издавач: Факултет техничких наука у Новом Саду
Главни и одговорни уредник: проф. др Илија Ћосић, декан Факултета техничких наука у Новом Саду
Штампа: ФТН – Графики центар ГРИД, Трг Доситеја Обрадовића 6, Нови Сад Штампање одобрио: Савет за издавачко – уређивачку делатност ФТН-а у Новом Саду Председник Савета: проф. др Радомир Фолић CIP-Каталогизација у публикацији Библиотека Матице српске, Нови Сад 629.4.077
ТЕПИЋ, Јован Ђ. Истраживање утицаја масе и брзине шинских возила на вредност отпора од кривине / Јован Ђ. Тепић. – 1 изд. – Нови Сад : Факултет техничких наука, 2007 (Нови Сад : ФТН, Графички центар ГРИД). – 214 стр. : табеле, граф. прикази ; 24 цм. – (Едиција “Техничке науке - Монографије” ; бр. 28) Тираж 100. – Библиографија. ISBN 978-86-7892-075-2
а) Шинска возила – Кочење – Отпор (из садржаја) У раду је обрађен широк теоријски приказ отпорима кривина. Истраживања су изведена експериментално на умањеном моделу теретног воза размера NO 1:87, локомотива EMD SD 35 и вагони FALNS 121. Проведено је истраживање утицаја вредности масе, распореда масе терета унутар састава воза и брзине кретања на вредност отпора кривине. Истраживања су изведена за кривину Р 457,2 мм. Експеримент је сниман дигиталном камером SONY TRV 19. Мерење времена кретања воза је остварено уређајем за мерење времена ATM-JT. Гравитационом методом су одређени стални отпори локомотиве, празног и натовареног вагона. Разматране су комбинације састава воза: празан воз, један натоварен вагон напред-назад и два натоварена вагона напред-назад. Варирање брзине кретања остварено је променом напона од 4 до 12 В на исправљачу истосмерне струје ATM-TJ. Статистичком анализом утицаја брзине, вредности масе и распореда масе терета унутар састава воза проведеном помоћу Т-теста и Signum–теста утврђен је значајан утицај ових параметара на вредност отпора кривине. (из рецензије) Наведене потврде основних хипотеза, затим сингеријска дејства основних параметара и изложена етиологија Отпора кривине у значајној мери генерално проширује сазнање из области отпора шинских возила. Оно што можемо са сигурношћу потврдити то је откривена логика односа отпора кривине са вредношћу масе, распореда масе и брзином кретања. (Проф.др Ђорђе Копић) Један од најзначајнијих практичних резултата овог рада налази се у формираном плану и методологији рада. Поред смерница за даљња истраживања ове проблематике у ХО стандарду, рад садржи и инструкције које треба следити у евентуалним експериментима ове врсте на реалним моделима. ( Проф.др Стево Ерор) ( о аутору) Доц. др Јован Тепић, дипл инж. машинства, рођен у Живаји 24.06.1959. године, општина Костајница, Република Хрватска. Основну школу је завршио у Хрватској Дубици, а Средњу машинску техничку школу у Загребу. Дипломирао је на Факултету стројарства и Бродоградње у Загребу, а последипломатске студије је завршио на Факултету техничких наука у Новом Саду где је одбранио магистарску тезу „ Истраживање понашања вучне силе при проласку шинских возила кроз кривину“. Докторску дисертацију „Истраживање утицаја масе и брзине шинских возила на вредност отпора од кривине“ одбранио је на Факултету техничких наука у Новом Саду. Радио је у МК “Жељезара Сисак” на пословима инжењера технолога, главног инжењера и руководиоца Енергане, те технички директор Циглане ” Развитак” Илок. Био је сарадник техничког часописа “ друштво енергетичара Сисачко- Банијске регије” И предавач наведеног друштва за стручно усавршавање радника. Од 2006. ради на Факултету техничких наука у Новом Саду на Катедри за технологије транспортних система. Објавио је више стручних и научних радова са међународним учешћем и аутор је једне монографије, и једне скрипте.