Предмет: Дизајн просторних облика (17 - IA006)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областРачунарска графика
МултидисциплинарнаДа
ЕСПБ6
Матичне организационе јединице предмета

Департман за архитектуру и урбанизам
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2010..


Предмети којима је предуслов предмет Дизајн просторних облика

Назив предметаМора се одслушатиМора се положити
Дизајн текстуре и светладада
Оспособљавање студената за просторну визуелизацију и за генерисање просторних модела.
Коришћење графичких програма за 3Д визуелизацију, као и добра перцепција простора.
Графички програмски системи и модели. Начини презентовања информација: растерска графика и векторска графика. Основе просторног обликовања. Кориснички интерфејс. Структура програмских система за просторно обликовање. Слика: природна и генерисана. Снимање објеката. Представљање пројицирања и погледа. Паралелно пројицирање: ортогонално и косо. Централно пројицирање, перспективна слика са једним, два или три недогледа. Ортогоналне пројекције. Аксонометријске пројекције. Дизајн погледа код компјутера. Криве у рачунарској графици: кубни сплајн, нормализовани кубни сплајн, Безијеове криве, NURBS. Површи у рачунарској графици: ротационе површи, простируће површи, квадрике, вођене и развојне површи, Кунове линеарне површи, Кунове двоструко кубне површи, приказивање површи помоћу закрпа, картографске параметарске површи, дволинеарне површи, Безијеове површи. Геометријски примитиви: коцка, паралелопипед, цилиндар и лопта. Пресеци кривих и површи: алгебарске методе, методе дељења, дискретне методе. Контура површи. Пресеци површи на основу геометријских модела. Булове операције са солидима. Видљивост: сликарски алгоритам, Newell -ов алгоритам, Warnock -ов алгоритам, Z Buffer алгоритам. Алгоритми одсецања: Clipping, Cohen-Sutherland Line Clipping, Cyrus-Beck. Промене облика објеката. Померање темених тачака. Глобалне промене облика. Промене слободне форме. Трансформације: 2Д и 3Д. Конфигурисање простора. Добијање 3Д слике од 2Д узорка. Фрактали. Примена различитих апликативних софтвера. Скицирање: 3Д сцена. Постављање сцене: очна тачка и раван лика.
Предавања, рачунарске вежбе, консултације.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Watt, A.3D Computer Graphics2000Addison-Wesley, New YorkЕнглески
AutodeskAutodesk 3DS MAX Tutorial guide2005AutodeskЕнглески
Обрадовић, Р., и др.Дизајн просторних облика : одабрани примери2009Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Обрадовић, Р.Рачунарска графика : криве и површи2012Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Hewitt,C., Bierut,M., Lasseter, J.Designing with Pixar : 45 Activities to Create Your Own Characters, Worlds, and Stories2016Disney Enterprises, Inc. and Pixar Animation Studios, EmeryvilleЕнглески
Thomas, F., Johnston, O.The Illusion of Life: Disney Animation1995Walt Disney Productions, New YorkЕнглески
Yamaguchi, F.Curves and Surfaces in Computer Aided Geometric Design2013SpringerЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни(пројектни)задатакдада15.00
Предметни пројекатдада30.00
Присуство на вежбамадада5.00
Домаћи задатакдада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Обрадовић др Ратко
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Кузмановић др Ненад
Доцент из поља уметности

Предавања
Недостаје слика

Обрадовић Милош
Асистент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Мишчевић Милан
Асистент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Бобић Александра
Асистент

Рачунарске вежбе