Предмет: Основе компјутерских игара
(17 -
F411) Основне информације
Програм предмета
Програм се примењује од 01.11.2012.. Циљ предмета јесте упознавање са основним принципима развоја компјутерских игара. Студенти се упознају са продукционим циклусом компјутерске игре од истраживања тржишта до тестирања игре. Кроз теоријски део, студентима ће бити представљен историјат и фактори еволуције индустрије компјутерских игара, антиципирани трендови у индустрији компјутерских игара, класификација компјутерских игара, актуелне технологије и софтверски алати за израду компоненти 2D и 3D игара. Студенти ће овладати принципима развоја компјутерских игара и стећи компетенције за самосталну израду функционалног прототипа 2D игре са једноставном механиком. Студенти на практичним вежбама креирају игру од почетне идеје до тестирања игре- припремају 2D графику, креирају пројекат, постављају окружење, карактере, дефинишу анимације, подешавају физику игре и програмирају механику игре. Након савладаних вежби, студенти самостално израђују 2D игру као предметни пројекат. Индустрија компјутерских игара - историјат, актуелно стање и антиципирани трендови. Испитивање тржишта и стратегије монетизације игре (претплата, download, рекламе, freemium, paymium модели). Жанрови компјутерских игара. Анализа видео-игара. Дизајн видео-игара. Фазе развоја игаре (препродукција, продукција, одржавање и унапређење). Тестирање игре (алфа, бета и мастер верзија игре). Израда кључних докумената пројекта развоја игре (GDD и TDD). Софтверска окружења за развој игара (Game Engine). Софтверски алати за фазу продукције игре. Физика у компјутерским играма (Rigidbody, Colliders, Particles, Gravity). Основе програмирања (C#). Основе анимације. Дизајн корисничког интерфејса компјутерских игара. Настава се изводи у виду предавања, рачунарских вежби и консултација која се врше према утврђеном распореду. На предавањима се излаже теоријски део градива пропраћен примерима, анализом добре и лоше праксе и студијама случаја користећи савремена средстава, актуелну литературу и интерактивне методе рада са студентима како би се стекао увид у њихова предзнања и разумевање изложеног градива. На рачунарским вежбама студенти креирају конкретне 2D компјутерске игре од идеје до игриве, алфа верзије. Савладано градиво студенти потврђују кроз израду и одбрану самосталног предметног пројекта који представља функционалну 2D игру поједностављене механике прилагођену десктоп платформи.
|